18/4

Charlotte pigg och glad. Hennes blodvärden är nog ändå bra. Hon var uppe kl  5.00 för att kunna åka till skolan . Hon skulle ha prov.  Hennes skolskjuts som går till gymnasiet hämtar henne 6.15-6.30. Hon är beviljad skoltaxi - men vill inte åka taxi till skolan. Hon vill åka som de andra. Åker några gånger per termin skoltaxi - när hon är sjuk.....Men hoppar då av  vid en kiosk en bit från skolan så ingen kompis ser henne.......Hon vill ju vara som andra.

Jag jättedålig av pollen eller förkylning. Det lilla i allt.

I går ringde de från Polisen i Kristianstad. Det hade kommit upp att Charlottes pass inte var hämtat ut i Lund. Jag förklarade att Charlotte  inte haft möjlighet att åka till polishuset i Lund och hämta det.
Charlotte sökte nytt pass i början på januari 2007. Det var meningen vi , inklusive hennes syskon, skulle göra någon kort resa innan vecka 8, som var planerad behandling. Så mycket tråkigt vi fått besked om i dec 2006 så skulle vi göra något roligt. Allt finns inte här nerskrivet - allt går inte att skriva -.....
Hennes pass hade gått ut så jag tyckte det var bra hon hade ett. Tjänstemannen i Kristianstad där Charlotte  var med mig och sökte pass, sa att hon såg att det var inte hämtat. Det var bäst jag förklarade för polisen i Lund varför. Hon ringde åter och kopplade mig vidare till passavdelningen i Lund.
Där talade en kvinna om för mig att förmodligen var Charlottes pass förstört,  då det inte hämtats ut i tid. Jag fråghade vilken tid som gällde...Hon kollade och förklarade att det var säkert förstört. Vadå tänkte jag då får hon väl skaffa nytt. Större bekymmer finns ju i denna familj.
Denna tjänsteman på polisen i Lund sa att man måste hämta det i tid ..så var systemet.....annar förstördes det. Eftersom polisstationen nyss lagts ner i vår kommun tänkte jag att då får vi väl ta den kostnaden igen. Denna tjänsteman hos polisen i Lund sa, då försvinner passet ur systemet....
Jag förklarade att hon haft annat att tänka på..men det är ju så att systemet i polisens dataregister gäller normalpersonen och denna normalperson skall  vara frisk  och hämta passet inom en viss tid...
Men sedan veknade denna kvinna som nog var en riktig mänklig tjänsteman. Hon förklarade att hon skulle göra ett undantag. Hon skulle ta Charlottes pass ur "systemet" Hon skulle göra en anteckning att vi skulle hämta det....när vi kom till Lund...
Det är bara så att polisstationen i Lund inte precis ligger granne med sjukhuset. Men nästa gång vi inom det närmaste är i Lund skall Charlotte personligen hämta sitt pass hos polisen i Lund, så att det inte hamnar i "systemet " igen.
Men kvinnan hos polisen i Lund var ju mänsklig trots allt. Alla myndigheter inte lika mänskliga...........
En dag i en cancerfamiljs liv.....Ni föräldrar känner igen det.. Denna kamp då vi inte passar "systemet"......
Mamma

Kommentarer
Postat av: Danijela

Det är hemskt att på många ställen räknas vi som alla andra som har normalt liv, som hinner planera sin vardag, gå på jobbet och väntar helgen at koppla av. Jag är så ledsen och arg på livet när jag läser nåt sånt eller när vi själva hamnar i sånt situation.
Det är så lät för andra att glömma bort allt som vi har gåt igenom nu när våra barn mår bra, jag menar på det nu när vi var inte inlagda på sjukhuset sista månad. Många fattar inte att vårt liv ska aldrig bli samma och at vi orkar inte som alla andra.
Jag längtade så mycket att vår dotter bli pigg och glad som hon är nu att vi kan leva normalt igen. Det värsta är att man är så trött efter alla månader och orkar inte som man brukade innan. Det är så många som tittar konstigt på mig när jag berättar att jag är jätte oroligt för vår framtid, att jag vågar inte bli glad, att jag längtar att planera men vågar inte. Dom kan inte förstå vilken helvete har vi gåt igenom och hur livet kan ändra sig och vi med.
Nu tillexempel alla planerar sin semester och var ska dom resa, det vill jag också speciellt att min familj bor i Kroatien och jag har ingen här men jag vill inte resa på grund av Magdalena, jag är så räd att nåt kan hända och vi ska inte vara i Sverige, vi ska inte kunna åka till Lund direkt. Livet är så orättvist.
Jag hoppas att Charlottes blodvärde bli bra hela tiden att hon kan leva livet som hon vill som alla andra i hennes ålder. Hoppas att du mår bra snart efter detta pollen som står många nu.
Kram från Danijela

2007-04-18 @ 20:44:50
URL: http://danijelamagdalena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0