19/4 - Vårdcentralen igen...

Bra det regnar. I går var jag jättesjuk av allergi. Men egna krämpor får ju soppas undan matan. Men tungt , när man är tung i huvudet, febrig, näsan rinner, nyser  och mycket vilar på mig.

 Ringde och väckte Charlotte i morse i systerns lägenhet. Charlotte skulle vara fastande för hon skulle i dag ta de vanliga blodproven, samt Kromogranin A. Jätteviktigt, ett cancerämne. Har behandlingen gjort att tumören blivit påverkad och helst död????
 Hon kunde därför inte åka till yoga som skolan skulle ha i Lund.
Hon var så  trött i morse, men lovade gå upp när systern gick till arbete kl 6.45. Jag blir ju orolig över hennes blodvärden när hon säger så.  Vårdcentralen öppnar inte förrän 8.00. Dörrarna låsta. Personalen springer där. Det går inte gå dit och ta en nrlapp - man kan ju tänka på de som skall till skola och arbete på annan ort. Nej. Prick kl 8.00 öppnas dörrarna och 100 pensionärer störtar in.....lite överdrivet, men jag har varit med Charlotte där,så jag vet där är mycket folk på fm. Sedan skall man först ta nummerlapp till receptionen och sedan nrlapp till labb... Allt för att passa dessa system....

Jag fick anmäla C till skolan. Sedan får jag inte tag i henne. Hon sover normalt hårt och jag gillar inte hon sover hos systern när hon har tider. Ett flygplan kan säkert störta och hon skulle inget märka. Jag ringde då och då, antingen är hon redan på väg dit eller sover. Jag får ju tänka på grannarna. C har ju redan haft fester där så det blivit klagomål. Men blodtryckmedicinen skall ju tagas och är livsviktiga. Får man ta dem när man är fastande??  Blir lite tveksam och ringer in till Lund vid 9.00 när jag inte fått tag i C. Ssk på onk osäker, ny ssk, men tror det är bäst hon inte ta dem när hon är fastande. En kompis ringer och  söker C. Han lovar att gå till dörren och ringa på. Ingen reaktion.Han går hem och ringer mig. Sedan lite senare  får jag liv i henne. Började bli orolig, men vet hon kan somna om till kl 14.00. Men något kan ju ha hänt henne. Systern hade fått köra hem på lunchen. C av misstag säger hon tagit med mina bilnycklar, så jag åker kollektivt in 12.25 för att få tag i dem.


C i väg  kvickt till vårdcentralen som inte ligger så långt från systerns lägenhet. Ringer mig  senare. Jag höll på få sammanbrott. Vårdcentralen hade inte tagit Kromogranin A, som hon fastat hela natten och morgonen för, samt missat skolan. De vanliga blodproven kunde hon tagit efter skolan 16.30. Nu satt hon med en massa snoriga ungar, förkylda m m  helt i onödan. Varför ringde inte lab ut till mig. Eller ringt in till kliniken. SSk finns alltid på plats som kunde kollat journalen. Nu har C missat en dag i skolan helt i onödan. ....  
Kollade bloggen som toppar dagens lista .."www.KENZA.blogg.se.....ack så fjärran från Charlottes och de andra drabbade familjernas liv.....
I dag har jag tagit med läkarintyg och skolintyg. Sista dag för 18-19 åringar att söka sommarpraktik.  Fyllde i en ansökan. Egentligen gäller det födda 1988 och 1989. Men i tidningen stod 18-19 åringar. C fyller inte 20 förrän 18 sept.... Hon vill gärna praktiser där hon var förra året. På ett dagcenter för utvecklingsstörda.
Mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0