25 - Oron befriar aldrig morgondagen från sorg - den suger bara musten ur nuet...

Jag har skrivit av ovan från någons gästbok som jag läst....Stämmer men som mamma kan jag bara inte. En kompis sa för några veckor sedan.  "Ja men du är väl glad att hon är så pigg och ser så frisk ut" . Visst är jag glad åt det. Men jag hade varit gladare om hon VARIT frisk som kompisens barn och barnbarn. Jag vet ju hur hon ser ut utan smink.....Vi lever ju en dag i taget i denna situation som alla andra föräldrar med cancersjuka barn...

Sådana kommentarer gör mig bara förbannad. Skall jag i denna situation också gå omkring och vara glad också.... Visst i jämförelse med de andra föräldrar som drabbats än värre. Men en från Lappland skrev till mig. Man kan aldrig jämföra varndras elände... Där uppe brukar man vara jordnära och levt ett hårt liv sedan generationer tillbaka. Så klokt.
Skall nu säga till alla lite om C.  Hon sov hos systern i natt. Pratade med systern 22.30. Då sa systern något oskrivbart...Ja hon kör ju bara bil hela tiden..... Hur mycket gav du henne i bensinpengar. Hon har nog varit på sitt konto själv...hon är ju myndig så....
Så härligt egentligen...En  anhörig sa på TV, "Den cancersjuke har själv fullt upp att bara överleva....
C väcktes i morse. Hon var i skolan. Hon hade varit på banken i går....Pizza  nog till hela gänget..Ja det är ju hennes pengar så...

Rapport från landet till alla sjuka barn. Minns att utsikten från sjukhusfönstret inte alltid så rolig...

Här är så härligt så det är som i paradiset. Digitalkameran står på noll. Måste leta upp boken och lära mig..Men här är så många måsten. Hörde på radion man kan bara ha 7 saker samtidigt.  Hur många har vi som föräldrar till cancersjuka???
I morse när jag var uppe i gryningen, sov en av kattungarna i skatboet. I går höll skatorna på att fortsätta bygga. Kattungen har flera uthus, men boet är nära min ytterdörr så det förklarar en del. Skall i helgen ta ett foto. Kunde inte låta bli att kolla skatorna nu på morgonen. Nu är det bara 2 skator i boet. Den 3:e har väl fått leta upp en annan skata..Just nu sitter de i en annan buske och "tjattrar". Kanske diskuterar de situationen. ??????Här finns ju massor av träd och buskar, men de bodde där kanske sedan flera år...Humlorna surrar i lönnen. Här är aktivitet i alla fågelholkar. De får ju samarbeta och int välja samma. ...  Som politikerna ...

Skall i väg kl 13.00 på ett politiskt uppdrag i regionen. Studiebesök på sjukhuset i Kristianstad. Viktigt vara med - eftersom jag lärt mig så mycket under min livstid om detta område. Även i yrkeslivet. Viktigt vi föräldrar får framföra. Skall inte skriva vilket parti jag tillhör. Detta är ingen politisk arena...Men jag gör mitt bästa fast hjärnan ej fungerar. Men det behöver man ju inte ha som politiker hellre...fullt - men sant...
Massor måste göras först - papper hit och dit --när hjärnan inte fungerar.
Men en annan kompis som kännt mig sedan småskolan sa förra veckan. Om jag varit i din situation hade jag nog varit inlagd på S:t Lars. (F d mentalsjukhus) Det känns bra att höra...
I kväll besöker jag avd 64  (barnonk) i Lund. Är det någon förälder där som läser mig.?Säg till. Kul ni som sa det på barncanerföreningens årsmöte...
Livet väntar. Och sedan den där deklarationen....
Mamma
 

Kommentarer
Postat av: Danijela

Hej Gunvor

Ja undrar bara hur länge ska man orka förklara till alla att vi inte kan fungera som innan. Har precis pratat med försäkringskassan pga. tillfällig föräldrapenning och nu är jag så arg att jag vill skrika. Hon sa till mig att hon inte är säkert om vi kan få mer pengar eftersom vår dotter har fåt sin sista behandling i januari. Jag kan inte fata att dom vet inte vad händer efter behandlingen, att våra barn mår illa, dom är infektionskänsliga några månader sen mm. Dom fattar inte alls att vi inte kan börja leva normalt liv direkt efter allt, att vi inte orkar, att våra barn inte kan gå på dagis eller skola som dom friska barn. Jag är så arg att dom tittar på cancersjuka barn som att dom hade maginfluensa och det är helt normalt sjukdom för dom.
Jävla livet som vi lever. Ibland önskar jag att alla dom som fattar inte vår situation hamnar i samma och kan känna det istället att sitta på kontor och bestämma pga. regler som gäller.
Hur länge ska man klara allt detta, hur länge ska regler gälla och många vill inte se sanningen?
Jag bara hoppas att vi föräldrar hamnar inte på mentalsjukhuset efter allt som vi måste gå igenom.
Kram
Danijela

2007-04-25 @ 10:42:54
URL: http://danijelamagdalena.blogg.se
Postat av: Stina :)


En stor KRAAAAM tilll dig mamma =)
/Syster

2007-04-25 @ 14:52:19
Postat av: Familjen Oddmark

Hej!

Som släkting och kusin till Charlotte är det extra intressant och kul att läsa om hur Era vardagar och tankar just nu är.... besöker sidan varje dag, man vill ju hänga med!

Vi tror och tänker ofta på Er!

Kram från familjen Oddmark

2007-04-25 @ 20:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0