11/8 - alla prover lämnade.

image27


Ett foto på mammas nya liv ...får försöka lära mig att lägga in foton. Men då inte hjärnan fungera är det inte lätt.
Fortsätter skriva om Charlotte för så många följer henne här och alla undrar hur hon har det. Skriver inte för att jag mår bättre av att skriva.  Skriver p g a ovan och för att sprida kunskap hur det är att leva med cancer. Kanske någon som läser här skänker pengar till barncancerföreingen eller barncancerfonden. Bara att vara med i postkodlotteriet är ju en hjälp. Vi är med alla, jag, Stina, Niklas, Charlotte och mormor. På oika adresser....Charlotte på sin stugadress skall jag nu anmäla henne på. Har inte tänkt på det innan.

Charlotte arbetar denna helgen. Jag fick övertala henne i torsdags att lämna proverna, de sista för denna gången. Men inte så roligt för henne att vara nära ett kylskåp i 24 timmar ,då andra kan vara på stranden på sin lediga dag.
Hon ville vänta tills nästa vecka, men då fick inte hennes läkare provsvaren i tid till besöket. Bl a skulle noradrenalinen mätas. Detta är ett stresshormon som Charlotte i våras hade 11 000, i maj efter behandlingen ca 6000. Läkaren hoppades att den starka MIBG-strålningen hon fick i blodet, skulle ytterligare påverka tumören som producerar detta. Behandlingen påverkar inne i hennes kropp flera månader.Normalt skall man ha bara lite noradrenalin.. Har hört olika siffror, tror det var max 100 har vi....gäller dock inte föräldrar till barn med cancer tror jag. Undrar vad vi har???

Det var lite strul med proverna. Hon har svårt att komma ihåg allt och sedan skall inget glömmas. Jag lämnade dem personligen kl  8.45 på vårdcentralen för att de skulle med bilen till Lab. Malmö. Charlotte sov ut i systerns lägenhet.
Får nästa vecka ta tag i att hjälpa henne få klarhet hur hennes gymnasieutbildning skall avslutas. Hon vill inte gå i en klass, men har ju svårt att arbeta själv hemma med skolarbetet..

Här är varmt och nu vet jag inte vad jag skall skriva.....Undrar hur de andra barnen som behandlas i Lund och som har tråkiga  diagnoser har det. Får kolla deras bloggar.


Mamma

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så häftig du ser ut Gunvor!!!!!!Hälsa Charlotte och ha det så bra ni bara kan trots oro och ovisshet.
Kram/Elisabet

2007-08-12 @ 18:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0