4/8 - väntan, väntan tills 27/8 för besked om vad som händer i Charlottes kropp...

Blev 31/7 uppringd av en av de rara sjuksköterskorna på onkologen i Lund. Läkaren hade ingen möjlighet  och tid att meddela  något om Charlottes cancer förrän 27/8. Han hade ingen tid att ringa. Han  ville ge beskedet vid besöket i Lund då han hade allt  -   röntgenbesked, blodprov och urinanalys....

Charlotte blev helt förstörd av detta  Hon ville inte vänta.   Försöker förstå henne - hela hennes liv  ligger ju i detta röntgenbesked. Oförändrat - vuxit eller minskat.

Charlotte bad mig ringa hennes faster som arbetar på sjukhuset i Lund som sjuksköterska. Jag ringde henne, men hon har semester. Det är ju olagligt om hon går in och kollar så jag förstår hennes tvekan. Hon kan ju inte riskera sitt arbete... Men så enkelt om läkaren givit en sjuksköteerska på onkologen tillåtelese att läsa upp röntgenbeskedet...

Charlotte sa hon kunde inte vänta. Vi funderar. Faster tror det hjälper om Charlotte själv ringer läkaren.   Jag tror inte det.. Vi får leta läkarens mejladress via sjukhusets växel i Lund, så hon får  skriva några rader via mejl. Förstår det är ju hela Charlottes liv det handlar om.

I veckan hälsade jag på dig Els i Blomstermåla, Småland Mina tankar till dig. Jag kan ju aldrig sätta mig in i din situation, men förstår du har ett helvete av denna cancer.. Spridd njurcancer där det hela tiden växer i din kropp..Så ont du har. Så skönt Charlotte aldrig har ont, mer än då hon opererades 2000..vilken tur...

Förstår att vi än så länge varit lyckliga att inte vara i din situation....men varje röntgen - samma helvete -

Hela veckan kretstat runt detta. Allt annat står stilla hemma i väntan på detta besked...Bara det som måste göras blir gjort..

Ringde i går Charlottes gymnasieskola.. Kollade kommunens regler eftersom hon snart fyller 20 år. Kommunen tyckte det var bäst hon avslutade där hon gick. Inga problem med kommunens betalning av hennes gymnasiestudier. Inga problem om börjat före 20 år och dessutom varit sjuk. Och gymnasieskolans rektor som tyckte hon skulle avsluta på Komvux.  Suck..Det är bara pengarna som styr...Inföomerade hennes studierektor om Charlottes hemkommuns policy..Det är ju en del som hon måste slutföra för att få avgångsbetyg. Men vad då  - tid har hon ju... Det gör 1500/måndad om hon är undersköterska eller ej. Viktigt hon slutför sin utbildning. ...Studierektorn återkommer nästa vecka.

Sedan var det brevet till barnförsäkringen jag måste skriva i veckan...Köpt ny skrivare på Netto , som också kopierar och fotograferar av. Ja alla dessa intyg p g a av Charlottes sjukdom som skall iväg. Nu behöver jag inte köpa dessa kopior längre... Och så saknades en sladd....

Men svårt koncentrera sig på allt världsligt när cancern finns hela tiden som ett hot..

Mamma


Kommentarer
Postat av: Danijela

Kära ni,
Jag hoppas med hela mitt hjärta att snart far ni röntgenbesked och alt bli bra med samma.
Tänker pa Är hela tiden
Kram fran Danijela

2007-08-05 @ 14:35:49
URL: http://www.danijelamagdalena.blogg.se
Postat av: Therese Hedman ÄNGLAMAMMA till william

Känner er oro... anar era tankar!!!
Många varma kramar !!! Hoppet är det sista som överger en.. KÄMPA PÅCHARLOTTE... det vet jag att du redan gör... men fortsätt med det.. så mycket du förmår o orkar!!

2007-08-05 @ 22:26:01
URL: http://www.williamhedman.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0