7/8 ger upp om röntgenresultatet ...

Ja det är väl lika bra att ge upp att få veta något förrän 27/8. Jag har fyllt år och livet går på - trots allt.
Det är nog ingen ide att störa läkaren. Vet att han har  jättemycket - någon helg fick han rycka in  i Småland...

Min födelsedag mitt i allt firades med att jag fick åka mc för första gången - flera mil....Jag har önskat det, men inte vågat..Nu fick jag ställa upp på en runda några mil som jag erbjöds av en kompis man....Härligt - men så farligt...

Skall min födelsedag och dödsdag bli den samma!! Usch så man tänker.... Sa det till min kompis före avfärden i full  lånad mc-utrustning. Jag får kanske ställa på Charlottes Eu-moppe nästa sommar. Det var bäst i 40 km, 110 km lite väl fort för mig....Men nu har jag gjort det..Men förbjuder storebror till Charlotte att köpa sådan, trots hans kompis har...vi har väl haft nog....Han har fullt upp med sina bilar så...

Livet går på trots all. Det normala har vi ju glömt. Bäst så. Varit på kyrkogården med blommor då det är Charlottes pappas dödsdag och min mans i morgon. Går runt och kollar andra gravar också där... Funderar och tänker alltid på de som ligger där...Ser bilarna fara förbi mitt i livet nere på stora vägen mellan Hörby och Kivik....

Charlotte bor mest hos  sin kille och  hennes syster.  Hon är så lycklig med sin nye kille. Han verkqr jätterar och bryr sig mycket om henne. Hon har tagit över en av systerns garderober. Men i kväll fick jag tvätta till henne. Storasyster tränar fotboll här ute. Nu arbetar Charlotte 85 % och det är nog bättre.100 % var tufft för henne..

 Jag sovit dåligt  lång tid och fick i går i väg brevet till Charlottes barnförsäkring.  De har skrivit och vill veta hur hennes liv och vilka planer hon har???
Charlotte ville jag skulle skriva brevet om hennes nuvarande liv och planer för framtiden..Vad då planer och framtid!! Det enda som gäller ju är att överleva morgondagen - vad då planer...   nästa röntgenresultat är ju det enda som gäller. Fick ihop två sidor på datorn om hennes skolår och hur hennes skolgång nu planerades.  Skrev lite om hennes extra kostnader o dyl nu när hon inte längre har vårdbidrag.
Allt från den  s k fina barnförsäkringarna upphör ju vid 18 år. Sedan skall hon helst bli förtidspensionär om de skall betala ut något..Charlotte som hatar allt vad bidrag o dyl..  Man får inget från försäkringen om man inte är botad..så lät det förra året.  De vet ju att trötta ut föräldrarna är lätt. Barnförsäkringen har ju lägsta prioritet och månaderna går lätt. Det är ju bara röntgenresultatet som gäller för oss.

Andra medlemmar i barncancerföreingarna får inget - för de är botade!!!  Charlotte får inget - för hon inte är botad...Helst vill de inget betala fattar jag...Det fanns i deras regler - som man inte kan få skriftligen. Bara läsas upp..Mitt i allt skall man bevaka hennes rättigheter... Jag har sagt till syskonen att detta måste bevakas i all framtid om något händer mig. Men sådan tur hon har barnförsäkring. Kuratorn på barnonkologen i Lund sa för något år sedan, i dag har kanske hälften av barnen har barnförsäkring På Charlottes tid tror jag det var ännu mindre. Vi föräldrar pratade aldrig om det. Att barnen överlevde var ju det enda som då var det viktiga. Men i hennes framtid är ju en försäkring viktig...

Retar mig att en sladd saknas till den nya skrivaren från Netto..från Kina. Den skulle kopiera  och scanna och så fungerar den inte alls utan denna sladd ...Storebror skrattar när jag säger Netto - men ibland kan ju lågprisvaror funka..Nu får jag in i affären igen. Så mycket papper man som förälder måste kopier och sända i väg med denna sjukdom Lärt mig att jag måste kopiera varenda papper. Gjorde det inte en gång - en viss stor myndighet slarvade då bort detta papper. Gör aldrig om det. Har fram tills nu kopierat allt - även om jag fått betala på bibblan i min hemkommun...Jag har flera pärmar fulla, men det är nödvändigt har jag fattat...

Detta är det s k livet här .
Mamma
















Kommentarer
Postat av: Danijela

Gratis på födelsedagen!!!! Detta med röntgenresultat gör mig arg igen, att dom kan inte fata hur jobbigt är det att vänta tills man få veta vad händer i en kropp som kämpar mot cancer, at dagar är som flera år för oss och vi har inte tid at vänta så länge.
Hoppas med hela mitt hjärta att ni får bra besked och livet kan gå vidare utan sona problem.
Kram från Danijela

2007-08-08 @ 23:55:51
URL: http://www.danijelamagdalena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0