Förkyld mamma -- 5 juli....

Jaha då jar jag snart varit förkyld i sju dagar. Men i natt och i dag värre än innan. Vi som skall ha besök på lördag av tre USA-besökare, som är ättlingar till utvandrade släktingar 1865.
Ja men det bästa är att Charlotte mår bra. Hon arbetar 100 % som undersköterska. Hon är o k och det verkar som hon mår bra av att jobba. Men hon är nog ganska trött ser jag , men har järnvilja...Det är viktigt vid cancer. Eftersom hon vikarierar för syrran är det härligt hon orkat..Det går ju bara inte vara borta på ett vikariat på sommaren...Det drabbar ju de andra på äldreboendet...Men jag är så glad för att hon är o k. På något sätt har hon blivit vuxen genom detta hennes första riktiga arbete... Hon verkar så lycklig också med sin gullige pojkvän..Kärlekens kraft är ju stor...
Så ledsen för att en arbetskamrat dog i förra veckan i , ja just cancer....Han blev 59 år...så många år jag arbett med honom....Förstår att Charlotte har sååån tur......Fast jag inte skall hålla mig informerad, har jag bara varit tvungen veta hur han mår,,,,,,Får vända det till att ta ytterligare vara på varje dag då vi har det o k,, det onormala har ju blivit normalt. Men jag ännu ej drabbad av cancer.....Varje dag tacksam för det.

I morgon får vi ta tag i det sista här hemma. Sedan vill en av USA-besökarna besöka Karolinska institutet, då hon genom  sitt arbete hört så mycket om det. Jag får visa runt i Lund. Hon arbetar själv på sjukhus i USa. Finns någon med kontakter på Karolinska sjukhuset, Stickholm. Kontakta mig....

Vi var över i USA för två år  sedan. Vår släktings man är läkare. Han letade upp ett försök med ny behandling för Charlottes sjukdom. Men hon kunde inte vara med i gruppen, som skulle prova en ny behandling... Hennes sjukdom var inte i det tillstånd som den behandlingen provade...Släktingarna i USA erbjöd annars Charlotte att bo hos dem under behandlingen...
Nu blir det sängen igen..
Mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0