24/6 --- Cancer runt om oss.....

Får tvinga mig att skriva några positiva rader mitt i allt. Charlotte har jag nästan inte sett senaste dagarna..Men så är hon ju också mitt i allt så kär i sin nye kille. Gullige Markus..Så fin han är..
Charlotte sommararbetar sedan i torsdag som undersköterska , tre veckor 100 % på sin systers vik, på ett äldreboende. i Hörby.. Hon höll på att tacka nej till hela vikariatet, för hon skulle jobba midsommar. Fick sedan gå in och jobba midsommarafton 12.30 - 21.00......Jag och syskonen övertalade henne, men förstår hon vill leva livet... hon hade inte tid att missa midsommar!!
 Men hon hatar  att samhället skall gå in i hennes liv. Hon vill vara arbetlös/söka arbete som andra Så härligt. Hennes första arbete. En  personal som känner oss väl , sa till hennes syster,,Men mamma säger ju hon är så sjuk!!!  Suck...
Sedan tror folk runt här hon är frisk!!!  Ja denna oberäkneliga sjukdom  --
Blir så berörd av att vara med på Barncancerföreingens midsommarfirande i onsdagkväll. på avd 64 i Lund.. Så roligt komma tillbaka till avdelningen/personalen och sjukhuset. Så härligt kunna köra dit och därifrån utan att Charlotte ligger där..Men blir så berörd och bedrövad också.....när jag ser barnen /föräldrarna där.
Får göra som en personal på avd 64  sa , när jag frågade hur orkar ni.????Där dör ju ca ett barn i månaden!!  Såg det så när vi var där... Vissa månader ingen, men sedan två..Hon  svarade "Vi gläds åt de som blir botade!"" Får försöka tänka så, flera av föräldrarna som är med har ju botade barn....

Men sedan har några runt mig fått cancerdiagnoser som är mycket mörka. Vi föräldrar kan ju snart doktorera på ämnet "Cancer"..Skämt men visst vet vi vilka diagnoser som är bra eller mindre bra..

Får försöka inte läsa mera om cancer....Känner jag måste tänka på livet nu....Fyra kattunga växer och de är bortlovade..De är så gulliga mitt i allt..
Får försöka tänka på annat. Men vrickat benet mitt i allt!!
Mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0