tisdagen den 20/3 - missöde i Holland!

Ja, då var det som vanligt när det gäller cancer! En minut i taget kan man planera. Charotte hade i går besök av olika kompisar och syskonen på kvällen. Fick blommor. Datan fungerade inte på rummet, men faster ssk på sjukhuset i Lund skulle kolla vidare. Charlotte såg film halva natten och jag somnade i sängen bredvid utmatttad vid 24.00. Hela kvällen var bara en väntan - all kraft går ur en när man kommer in och sjukhuset tar över. Men det känns alltid bra när de tar över ansvaret. Åt lika mycket godis och nötter ur Charlottes, som jag ätit på flera månader, tyvärr!  Var uppe tidigt för att äta frukost, hämta mina jodtabletter på apoteket(jag skall också äta p g a strålningen), skulle till sjukhusbilioteket för att skriva några rader här, samt vara tillbaka vid 11.00 då hennes läkare skulle ge behandlingen i blodet via slangen i armen. Kl 8.00 när jag sitter och äter frukost i dagrummet kommer en strålande Charlotte ut till mig. Läkaren vill prata  med mig för det är problem med MIBG. Vad hänt. Jo man hade ringt från Holland och sagt att man kunde inte sända medlet på morgonen. För dålig kvalitet. Den sänds med flyg och laddas för varje patient i en behållare minns jag. Läkaren sa vi fick ändra C:s medicinering och åka hem. Komma hit nästa vecka för då skulle det bli! Charlotte överlycklig hoppade glad ur sängen. Så pigg har jag inte sett henne på länge vid den tiden på morgonen. Vi packade och åkte hem. Var hemma 10.30 men Charlotte orkade inte åka till skolan i Eslöv. Hon har ju också oroat sig mycket för behandlingen. Det var något trubbel med pojkvännen i söndagskväll också som tyngt henne i sjukhussängen.. Extra glad för att hon kunde reda ut det!! Ja detta är den vanliga vardagen med cancer. Första behandlingen i nov 2000 fick hon också åka hem när hon låg där kl 11.00. Då var MIBG-behållaren fellastad på flygplatsen i London. Den hamnade då i Spanien i stället för Sverige. Den behandlingen hann inte till Sturup i tid. Alla flygplan får inte ta radioaktivt. Så denna em har all kraft gått ur mig och systern som hade ledig dag. Nu får man boka om allt som var avbokat denna vecka till nästa vecka. Men efter 7 år är man van. Charlotte glad det kommit nya besökare.  Vi återkommer  i morgon när vi fått ny kraft igen. Det har varit SPAM-attack här och avstängt tidigare  för nytt inlägg - tänk vad en del har överskottsenergi!
Mamma

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Challe!
Ring när du e i Lund någon dag så får du komma förbi min lägenhet, den ligger inte alls långt från sjukhuset.
Ta hand om dig o hälsa familjen!
Kramar isan

2007-03-20 @ 18:05:28
Postat av: Åsa i Malmö

Tänk vilken styrka och kraft alla inblandade måste ha mitt i all sjukdom och elände!
Kramar och tankar till er.

2007-03-21 @ 07:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0