11/5 ----

Ja så mycket händer. Jag skrev livet står stilla, ja men inte samhället runt om...Papper hit och dit på allt. Charlotte i går till skolan, fast hon inte är bra. Hostar hela tiden.. Det var yogaundervisning. Hon hade redan missat så mycket nu i skolan..Tog blodprover, så nu får vi se om läkaren ringer under dagen,  om hon skulle behandlas för sina infektioner.....Det är bara så att mobiler fungerar  inte helt bra här, så man vet ju inte om man vågar ge sig i väg.....
Mycket kluvna känslor inför studenten. Ser i tidningarna om andras planering. Ej tagit helt ställning om jag orkar ha det hemma?? Så svårt att planera någonting - när allt bara snurrar runt om hennes tillstånd. När storebror skulle ta studenten, fick C en blödning från naveln en kvart innan jag skulle köra i väg honom till skolan.Den gången gick det ju bra, blödningen stannade.
Mitt i allt fick C besked förra veckan att hon fått två perioder sommararbete,  som undersköterska på samma äldreboende som storasyster. en period 100 % och en period 85 %....Jag informerade läkaren , han sa....lite mycket...
Men jättebra om hon orkar tycker jag, men orkar hon????? Sedan skall hon in på röntgen mitt i allt. Fast hon har en vilja av stål -men kroppen behöver ju ibland bara vila... Men arbetslivet är ju så. Var som andra - eller  får du inget.. Synd att inte arbetsförmedlingen kunde ordna en på deltid. Gick inte på sommaren sa handläggaren....Nej dessa ungdomar passar ju inte in.... Man skall vara frisk i dag för att passa in.
Kattungarna växer, anmäl gärna om någon vill ha..Skatorna har flyttat till annan buske. Så livet står vekligen inte stilla .Mitt i allt så är naturen så vacker..
Hoppas nu på lite lugnare. Denna helgen händer ju saker på Barncancerfonden - hoppas kunna vara med. Barnen åker på släktfödelsedag - fem fyller år. Tur  släktingar fixar det ...
Sedan Växjö mändag .
Skriver inget förrän 16/5....  Hoppas på en friskare vecka nu....Här finns ju inte normaltillstånd längre..
Mamma

Kommentarer
Postat av: K

Jag har läst detta här och jag tycker att jag borde skriva någonting och jag håller tummarna för charlotte att hon ska bli bättre snart! Allt kommer ordna sig till slut..

2007-05-13 @ 14:56:36
URL: http://www.kamb.blogg.se
Postat av: Karin


Hej
Läste din blogg och förstod då att läget inte var det bästa. Ni ska veta att vi tänker på er och hoppas att tillvaron inte är alltför odräglig.
Kramar till er från alla på dagvården 64/ Karin



2007-05-15 @ 16:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0