3/5 - Blodprover

Charlotte hade ingen feber men låg sjuk hela dagen. i går. Hostat även hela denna natten. Systern sovit här och hälsat på sina nya "kattbarn". Dessa piggar ju upp, mitt i allt och de får fokus på något annat. Men sen blir det kastrering - om hon inte blivit överkörd innan!!!
I dag ingen feber och hon ville till skolan, men orkade inte till mötet på skolan i tid. . Jag fick ringa och jaga mentor. Sedan skall C ta blodprover i em på vårdcentralen .. Efter myccket möda nådde jag en sjuksköterska på vårdcentralen. Jo, hon skulle be lab  kolla proverna innan de skulle sändas in. Det fanns utrustning på vårdcentralen. SSk känner jag - hon skulle inte koppla in C:s nya husläkarre - då blir det så krångligt. Vi bestämde att C skulle få blodvärdena på ett papper. Om de inte är bra, så åker vi själv till akuten i Lund under em. 
Fått Bancancerfondens årsberättelse. Läser en minut - ett projekt pågår att ge Omega -3 - under strålningen , för att minska på skadeverkningarna. Och jag som höll uppe med alla alternativa under 3 veckor..inte lätt att vara naturdoktor själv...
C:s största bekymmer nu, pojkvän?? Tydligen igen han som är 16 år. Inte lätt att vara pojkvän till en flicka som allt snurrar  hos och som har denna sjukdom.... Härligt att pojkvänner  finns. Jag tror det var därför C måst till skolan i dag...
Hemma borde  jag gjort 10 saker - men allt och inget blir gjort. Väntar flera samtal angående Charlotte från olika håll.
Lyssnar med halvt öra riksdagsdebatt om kvinnovåld och allt som görs för dem - vem arbetar för våra familjer och barn i riksdagen !!!Tänker på att vi är många i Sverige..Barncancerfondes generalsekreterare Björk jättebra. Hoppas de lyssnar på honom.
Snabbt skrivit av
Mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0