21!11 Charlotte åter i skolan denna veckan

Ja då är vi hemma igen. Det blev en intensiv vecka förra veckan. Charlotte mår bra, men fick ju inte vara nära andra personer under veckan. Jobbigt för henne att, inte få vara  som andra ungdomar, utan måste träffa t ex pojkvännen, syskon  med avstånd. Det är mycket med allt när man kommer hem och t ex skall ta itu med en veckas lagrad post.
I torsdags var vi tillbaka på onkologen, Lund,  för röntgen och läkarbesök. Charlotte vill jag skall vara med, då det är mycket att hålla i huvudet och många frågor att ställa. Hon blev kontrollerad av sjukhusfysikern igen och radioaktivitetn avtagit bra. Hon kunde gå på 20-årsfest i lördagskväll..
Jag var själv på barnancerföreningens arbetsgruppmöteni Helsingborg lördag och söndag. Det var mycket trevligt att träffa dessa medlemmar igen, då jag inte varit med på mötet i Göteborg. Nu går jag in i arbetsgruppen "Familjeekonomiska", i stället för "sena effekter", eftersom den arbetsgruppen behöver folk. Lika viktiga bägge. En del har jag ju lärt mig under dessa snart åtta år, 
Nu blir det att ringa vårdcentralen och köa där. De måste ta hem saltsyra och dunkar i fortsättningen för hennes prover.. Detta skall lämnas via vårdcentralen i framtiden och inte från onkologen i Lund..Vårdcentralen  har ju inte haft detta hemma, men får börja med det nu...
Charlotte skulle lämna blodprover i dag på vårdcentralen , men har per tel fått besked , nu under morgonen , att ytterligare blodprov behövs, så hon skall ta dem i Lund på torsdag i stället. Hon skulle vara fastande från kl 20.00.Ja ,vi är ju beredd på snabba ryck och förändringar, så det var o k.
 Charlotte skall i dag till skolan och sedan i em och kväll, praktisera på sin praktikplats på ett gruppboende för utvecklingsstörda. Det tycker hon är roligt..
Hoppas på lugnare tider och att min hjärna skall stabiliseras, så det är lönt att få en ny lektion av barnen, hur man lägger in foton på data....
Mamma
Mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0