28/11 -begravning av mammas kompis och låga vita...

Ja SÅ VAR VI I VÄG  i Lund OCH TOG EXTRA BLODPROVER FÖRRA VECKAN, åt på sjukhuset och C kollade med onkologen ssk om sina prover.  OCH SEDAN SHOPPADE SYSTRARNA KLÄDER på Nova, Lund. Känner jag tappat helt perspektivet om pengar, då det känns vad då pengar  - när läget är som det är..Systrarna köpte jackor, tröjor m m. Charlotte behövde verkligen kläder, då hon på något sätt växt ändå och det är viktigt hon känner sig o k klädd, när det är som det är. Jag ville hon skulle köpa lite andra kläder, men hon har sin stil...Inte för damig...

Hittade lite kläder till mig inför begravningen i veckan ,av en av mina kompisar, som är flera år yngre än jag. Els dog i cancer efter flera års kamp.  Inte roligt att berätta för C, men gick ju inte att dölja..Els  följde noga hur C hade det här, men förlorade själv kampen mot sin njurcancer..Nej, var finns rättvisan i världen, Just hon en ängel, som spred så fin stämning i vårt kompisgäng....Hon ville verkligen leva och hade behövs här i denna kalla världen i sitt arbete som sjuksköterska i Mönsterås....och som mamma till två fina pojkar..
.
Sedan ringde Charlotte mig i går em att doktorn ringt. Hennes vita blodvärde för lågt och hon skulle i dag ta extra blodprover. Systern tycker hon verkar tröttare och sover mer, så skall vi nu gå tillbaka vad som hände år 2000, vid cellgiftbehandlingar...Detta förstörde det lilla som var kvar av mitt humör...Kände oron över vad nu strålningen gör i hennes kropp, då dosen var 30 % högre än i våras.

Hörde på radio P1 i fm om cancer. Enligt forskare mådde de kroniskt cancsersjuka bäst, som accepterade sjukdomen. Sedan talade forskaren om hur tröttande oro är och sorgen över att livet inte blev som det var tänkt... Ja inga nyheter..Men det där med accepterande känner jag att vi tvingats göra nu efter alla åren för att det skall fungera....Finns ju inget val,,Usch ja, inte så konstigt att det ljust nu är mörkt här...Får sätta upp lite adventsstakar, som om det hjälper!!!Men det finns ju många som har det värre just nu..
Mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0