3/11 - Denna svåra dag för oss och så många andra.

Ja nu hoppade det till på datan och ett tomt inlägg kom.
Ja mycket hänt sedan vi kom hem. Flickorna hade verkligen bytt mycket i huset, blommor, lampor etc. De älskar det och här behövdes uppfråschning. Lite nya blommor i krukorna ute . De är verkligen duktiga på det.
Jag fick också en present när jag kom hem.

Ett ljus...med texten

"Du är där när jag behöver dig, du glömmer dina egna bekymmer. Du är min tillflykt och klippa, med dig känner mig trygg.
Kanske borde jag berätta för dig oftare hur mycket jag uppskattar dig, men du är den jag älskar, Du är ljuset i mitt liv. fFck ett kort också från flickorna som de själv gjort..

Tänkvärda ord för de som redan mist sin mamma eller kanske om ett år inte har sin kvar.

Vi hade stor fest i söndags för flickorna 20 år, Charlotte, och 22 år., Stina,
 26 släktingar och bästis familj. Mat och allt hemma. Barnen kom ut på lördagen ,utan att jag bad och bar stolar, bord etc....All mat och tårta köpta. Finns bara inte kraft till detta också just nu..fast jag tycker om att laga mat...
Skall nu skärpa mig och lära mig lägga in foton här....
Sedan var det pusta ut occh jag var på ett regionmöte  29/10 och kände mig som en vanlig politiker, några timmar. Vi fick information hur hemläkarverksamheten skall planeras igen. Jag sa mina synpunkter,,,vad jag sett både på arbetet och privat..
Sedan var det käkkirurgen, 30/10 ,,Chalotte och tänder, coca, m m. Hon hade inte varit där sedan 3 juli. Blir inte färdig , trots jag tjatar, om jag inte beställer och släpar dit henne!!!Måste du ta så tidig tid 11.30. säger hon,,,det är ju lov,,,.Stort beröm till käkkirurgens tidigare och nuvarande tandhyginister ,som är enda anledningen till att Charlotte har så fina tänder trots hon äter alltid p g a cancer kräver mycket näring...och mycket skråpmat tyvärr,,,men hon mognar ju och lär sig väl snart...

Sedan skulle vi 30!0 till onk , Lund, och hämta recept , hur hon skulle ta blodprover, hämta saltsyra och den hatande dunken för att samla urin 24 timmar. Hon skulle också gå till en avdelning för att få information om hur hon skall förbereda sig på söndag för att få en nål i armen på måndag.,läkarbesök och inläggning. Hemgång och sedan tillbaka igen 6/11för MIBG-behandling.
Problem var  hur urinen skulle lämnas. Vårdcentralen, men den öppnar inte förrän kl 8 och då kan vi inte åka kollektivt till Lund. För att inte riskera detta viktiga prov , kastas av misstag som de gjorde en gång, fick jag när jag bett tillräckligt ,ta provet med till Lund på måndag.  För denna gången..
Hon träffar 5/11 doktorn kl 9.00. Duktig personal hade skrivit ner allt på ett papper. Charlotte har ett och jag kopierade ett. Det är ju viktigt hon nu kommer in i det själv...
Sedan var jag med mor på ett pensionärsmöte  1/11- annars gick hon inte.Hon har blivit sämre, men behöver komma ut, då hon annars isolerar sig. Hon som varit så aktiv...och brydd över Charlotte...

I går var vi på kyrkogården med min mor och bror..Jag har graven för pappa/min man ,  bredvid min fars...Flickorna köpt stenar och hjärtan och lagt där..i förra veckan..nu blev det blommor, ljus etc...

I går morse vaknade jag och var rädd jag måste söka vård ,då jag blivit sjuk p g a allt, speciellt en grej i min närhet som jag inte kan påverka.... vill inte skriva vad det är här, men för mig är detta droppen, som om jag inte ser upp kan ge mig en stroke/hjärtinfarkt....men Charlotte och barnen behöver mig,,,
Den 1/11 tog Stina min puls , hon är undersköterka, och den var jättehög,,,jag bara sa..Allt får stå stilla ,jag måste tänka på annat och tog en tidning/bok  för att läsa...har den förmågan,,,

I går var jag ännu sämre när jag vaknade kl 5.00,  och visste inte om jag skulle ringa sjukvårdsrådgivning ,som jag aldrig gjort. Har som alla andra inte tid söka vård, men jag som normalt har lågt blodtryck, kände jag fått högt....

I söndags inför festen sa min flicka, du behöver inte ha 56 tankar i huvudet - samtidigt!!

Men vad händer: Kl 8.00 i går fick jag ett oväntat SMS från en bekant ...Jag blev så glad för det var oväntat. Vi smsade lite - jag nybörjare - och diskuterade bl a ungdomsvåldet. och vad man kan göra... Han har en son i mina barns ålder,,.....Kände kroppen mådde bättre  då jag fått annat att tänka på,,,och jag tänkte....Jag kollar läget ....mred egenvård i kroppen...i bland kan det gå ,,,,,

Ja snart  kan Charlotte bli vårddkoordinator själv, men,,,

Nu har jag sett Tv och lyssnat på vettiga tankar i TV 4 bl a Kicki D, Lars F--alla som varit i kris...Så mycket tänkvärt de sa,,de har ju alla haft sina helvete. Lär mig alltid något nytt - hur de klarat sig..
Det blev rörigt. Nu skall jag i kväll åka till mor, så något händer hos henne. Jag får hennes dagstidning för jag har en annan...
Hörde okså på radio om överlevarna bland cancerbarn...ja , jag har också tänkt Charlottes goda gener med starka förfäder  och rätt gener har säkert hjälpt henne att bli - trots allas förvåning...en överlevare,,,,

Mamma som inser det var lika rörigt skrivit som det är i hjärnan....
hoppas det yttre som finns här som ett stort bekymmer upphör snart!!!!
men vet så många följer charlotte här. Skall nu fortsätta läsa de andr barnens bloggar...Hälsar till er alla...


Kommentarer
Postat av: Anette

Hoppas allt löser sig till det bästa för er. Skickar massor med styrkekramar till er alla.
Kram Anette

2007-11-03 @ 16:26:41
URL: http://nenne68.blogg.se
Postat av: Carina

Hej
Hoppas din behandling går bra. Vi tänker på er.
Krya på dig, så är det snart dax för nya kalas hos kusin och faster.
Kram Carina o Ewe

2007-11-06 @ 16:34:47
Postat av: Elisabet i Malmö

Hej Gunvor och Charlotte!!
Jag är ofta inne och läser på bloggen, hoppas på att läsa något riktigt possitivt. Jag log för mig själv när jag läste om din semster Gunvor, så bra för dej att komma ut på något kul. Tror faktiskt att dina barn uppskattade det också. Nu hoppas vi alla på att Charlotte ska bli frisk också. Tänker mycket på er, vet hur det är.
Kram/Elisabet

2007-11-06 @ 18:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0