10/10

Nu har det varit trögt att skriva en tid, men får skriva att Charlotte är lycklig och glad. Hon åker till skolan två dagar och praktiserar tre dagar.
 Den 29 oktober skall hon läggas in för MIBG-behandling på Vuxenokologen i Lund. Hennes största bekymmer är att hon inte får träffa pojkvännen direkt ,när hon kommer hem från sjukhuset, p g a strålningen runt henne. Förra gången var Charlotte inlagd måndag till fredag em , tror jag...Hon får inte ta emot besök heller, ,,,

Charlotte glömmer varje vecka att ta blodtrycket hos skolsköterskan, men sa i går när jag frågade henne. "Jag mår ju bra". Men hennes läkare ville ju ha blodtrycket var 14:e dag.

De fem nya kattungarna, som alla var bortlovade, utom en som flickorna ville vi skulle behålla dog i förra veckan. Detta var mycket tråkigt och jag tyckte det var speciellt tråkigt, då jag försökte hålla dem vid liv med extramat...De föddes för några veckor sedan. Nu vill jag inte ha flera kattungar ,utan vi får sterilisera de två honorna. Det är bara det att vi steriliserat  tre och alla är försvunna!!!Troligen räven..

Jag tyckte att det var ett dåligt tecken att kattungarna dog....

I morse såg jag  på TV 4, Olle Björk, Barncancerfonden och en 11-årig flicka samt hennes mamma. Hon representerade de barn som inte går att bota. Familjen hade levt med hennes cancer i 11 år. Vi träffade familjen i Varberg. Barncancerfonden satsar 100 miljoner i forskning till att forska om nervcellscancer. Jag tror att Charlottes cancer tillhör den gruppen också...

Mamman talade om svårigheten att övertyga t ex skolan och omgivningen hur sjuk flickan var, då inget man ser  på flickan. Jag känner igen detta, då många tror Charlotte är botad, då inget syns. 
Mamma

Kommentarer
Postat av: Danijela

Hej på Er
Jag hoppas att Charlotte klarar allt och bli frisk. Det är så jobbigt att leva med cancern men vi måste hoppas, det är enda som vi kan nu. Min dotter är bra nu men jag är hela tiden oroligt för henne och hennes sjukdom och så ska det bli hela mitt liv tror jag.
Kram från Danijela

2007-10-10 @ 20:20:37
URL: http://www.danijelamagdalena.blogg.se
Postat av: Karolina

Ja ett pris som vi alla borde ha klart!
Vi hejar o följer er med!
KRAM

2007-10-12 @ 22:18:37
URL: http://www.tidigmamma.blogg.se
Postat av: Karolina

Hej!
Måste bara fråga vad MIBG behandling är!
Läste ju att hon inte får träffa pojkvänen direkt efter pga av strålningen runt henne!
KRAM

2007-10-15 @ 22:01:22
URL: http://www.tidigmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0