29/9 - orolig framtid...

Ja då rullar nya terminen på. Vi har firat mormor 89 år på Yngsjö havsbad och i morgon blir det dop för ett kusinbarn.Roligt att tänka på något annat.

Charlotte har fått praktik tre dagar i veckan på ett gruppboende för utvecklingsstörda. I våras pratade skolan om praktik på särskola. ......synd...
Charlotte försöker klara sig själv, men orkade inte till skolan i måndags. Sedan har inte blodtrycket blivit taget sedan i slutet av augusti, trots mitt tjatande. De alternativa medicinerna,,,glöms nog i bland och tandhygienist och floursköljning inte så roligt.

Förstår att det är mycket som Charlotte måste göra, som inte andra 20-åringar måste..Hennes nya liv, är väl lite en flykt ,från allt det tråkiga hon tvingats till som sjuk.. Men hennes läkare MG vill ju ha blodtrycksrapporter och tänderna kommer inga nya...Men hon bor nu mest hos syster och i bland hos killen..

Har försökt släppa Charlotte själv nu, men vet ej ut eller in om framtiden.... Hon behöver mig när det gäller pengar, hålla i tider och papper..Skönt att detta läsåret är planerat...I morgon vet vi inget om framtiden, gäller ju alla andra också...Men tänker tillbaka på sorglösa tiden, när höst var höst och inget annat. Inget sjuhus etc....

Nu väntar ny MIBG-behandling och ett lov på sjukhus..Sedan ny rund med röntgen och prover. Det började för 7, 5 år sedan..inte konstigt vi glömmer vanligt liv...

I går shoppade systrarna på NOVA i Lund och jag var med  en stund...För en stund kan man glömma sjukdom och sjukhus, trots att vi är i Lund. Tänkte när jag såg mig omkring , att ingen anar att Charlotte bär på en sjukdom. Ser mig runt och anar att andra personer runt om har sina bekymmer och problem, trots det inte syns i folkvimlet..

Systrarna shoppade för sina   egna löner.
Nu åker jag tyill mormor och rullar hennes hår inför i morgon...
Mamma

Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Hej på er!
Vill bara tala om att ni finns i mina tankar.
KRAMAR!!!!!!

2007-10-09 @ 11:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0