Läget 5/12

Oj vad länge sedan jag skrev. Det har varit så mycket annat de senaste veckorna. Allt praktiskt när en person flyttar till ett äldreboende med inköp, märkning av kläder etc...Det tar tid att handla kläder då min mor inte varit med. ....Det känns bra att det finns personal dygnet runt, även om det var en stor omställning, så har vi också intalat henne att det var bra för henne att slippa trappor etc...
Charlotte och jag var på läkarbesök den 10 november och jag förstår att det är ett svårt läge att planera vad som är bäst för Charlotte..  Hennes noradralin och kroogranin eller liknande var lägre och det är ju bra...En tumörkonferens hade varit i slutet av augusti , där man, vad vi förstod ändrat till att avvakta med operation och lutetyumstrålning  (kanske felstavat), då hon ändå mår så bra...men besöket gjorde dock inte mig lugnare..Hennes läkare Michael Garkavij hade till och med tagit upp hennes fall vid en konferens i USA. Han gör verkligen allt, men för mig, är oron stor vad som gjorde förändringarna i våras på röntgen och vad som hänt under sommar och höst. Han gav sig gott om tid att prata med oss och förklara ställningstagandet till varför man ville avvakta. Det är ju ett jobbigt läge för Charlotte att börja sitt arbetsliv så... Vid slutet av besöket förstod vi att han planerade att hon skulle få en strålning ev under vintern...Nu är nästa läkarbesök den 9 januari och hon skall lämna blodprover vecka 51, Inget annat är bokat ...
Charlotte trivs jättebra på sin ungdomspraktik på skolan. Hon arbetar extra som timvikarie på det privata sjukhemmet. Jag hoppas att hon kunde få ett lönebidrag på halvtid, men det är svårt att få i dag...Trots regeringens intentioner att alla sjuka skall jobba, så är verkligheten svår. Vi får se om arbetsförmedlingen kan hitta något efter nyår.
 
Hennes syster Stina fick beröm av en anhörig på hennes vårdboende som jag träffade. Stina hade väldigt hög empati och var mycket lämplig där. Allt systern upplevt gör henne säkert lämplig. I måndags fick hon nytt arbete inom hemtjänsten, då hennes tidigare arbete var vikariat. Men all oro gör också henne pressad av situationen, men nytt arbete är ju alltid roligt och en ny erfarenhet...Men Stina sa en gång. Jag vill inte ha sjukdom både på arbete och fritid....kanske med tiden hon går annan bana..
Vi har haft stor födelsedagsfest för några veckor sedan, så nu är årets födelsedagar firade här hemma med släkt och mat...
Nu får jag sluta innan det stängs av, när jag skrivit för länge...
Mamma

Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Önskar er alla en riktigt God Jul!!!!!!

Kram

2008-12-20 @ 08:43:11
Postat av: Carina Jönsson

Tack för gott samarbete i onsdags på avdelningen Gunvor, tyvärr var det full rulle och med det menar jag att det hade varit bättre om avdelningen var tom, inga barn/tonåringar som är sjuka i cancer.

I vilket fall som helst är det alltid lika kul att träffa dig.

Vill passa på att önska er en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR 2009. Håller alla tummar och tår att det blir ett bra år.

Sänder er som vanligt många styrkekramar och varma tankar

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2008-12-21 @ 20:33:11
Postat av: Therése

Önskar dig och din familj en god jul!

2008-12-22 @ 20:24:26
Postat av: Elisabet Roslund

Gott Nytt År!

Kram från mig/Elisabet

2008-12-31 @ 16:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0