27/2 Charlotte hemma, men nu förkyld....

Charlotte kom hem i lördags 16/2 då jag hämtade dem. Solbränd och så pigg. De hade haft sååå fint... Hon skall lägga in några bilder, men har ju inte tid!!!!. Så härligt de haft, men hon hade fått köra gröna pister och de andra svarta. De hade varit där tidigare. Så hon fick köra själv, men det fixar hon ju, men inte så roligt köra själv..
Först måste jag säga. Jag fattar inte varför det blir så många extra konstiga bokstäver i senaste inläggen. Jag skriver som vanligt....Hoppas inga extra konstiga bokstäver kommer denna gången!!Det är sent så jag sänder det i ändå.

Sedan blev Charlotte förkyld hemma, men är bättre. Det blir ju alltid lite oro, med feber och cancer. Eftersom blodvärdet har betydelse vid infektioner, så vet man ju inte läget, men hon hade inte så mycket feber. Hon vilade på sportlovet och gått i skolan nu i veckan. Nu ligger pojkvännen sjuk. Hon passar honom!!!!Skojar. Han klarar sig nog själv, men hon vill så gärna vara hemma hos honom...

Nu skall hon till läkaren på onkologen den 31/3. Vi ringde och frågade, för vi undrade om blodet skulle kollas. I dag fick hon lab papper med posten , till olika veckor,så det skall det göras också...
Jag var tvungen skriva överklagan, angående försämrad hemtjänst till 89 årig
mor/mormor , till länsrätten och systern fick lägga det på kommunens brevlåda till socialnämnden. Jättekul att göra en söndag, då barnen är hemma och det var bra väder att vara ute i. Så arg och irriterad, att det går till så i äldreomsorgen i min egen kommun, men vet att det sker i hela Sverige. Det är bara så att jag har information om lagen och vad mål etc i kommunfullmäktige säger om äldreomsorgen. Jag blir därför så arg att detta är verkligheten. Jag tänker på alla dem, som inget vet, vad de kan få..och inga anhöriga har som kämpar..vet många andra får hålla på liknande,,Inte rätt person att göra så mot, när vi är mitt uppe i Charlottes sjukdom sedan åtta år.. Jag blir så irriterad, då det heter så fint att anhöriga till äldre skall stödjas. Jag klarar Charlotte och mig själv, men att andra inte gör sitt jobb blir droppen.

Den 26/2 ringde min bror att kommunen ringt angående min överklagan och begäran om mera hjälp etc... Möte 3/3 med kommun och vårdbolag. Hatar att gå dit, då om alla gjort sitt, vi inte skulle behöva ha sådana möten ....Men måste ju det..Så därför inter på superhumör direkt...Tänk vad sådant skit kan sänka ens humör....Det är bara pengar och vinst som tyvärr gäller idag på många ställen i Sverige...fast jag själv är egen företagare också, säger jag så...
Min mor annars ok. Hon och jag skall på begravning på fredag. Det har upptaget hela denna veckan för henne.

Jag uppmuntrade henne att gå, då hon tyctke själv också det var viktigt.I dag har vi plockat fram svarta kläder...jag skall åka med henne.
I morgon skall flickorna och jag shoppa på Nova, Lund. De ville ha mig med. Jag försöker göra mina egna grejor: kör. gammeldans, etc..för att försöka tänka på annat några timmar varje dag. Helt nödvändigt. Måste tänka på annat också för att överleva..
Mamma

Kommentarer
Postat av: Carina Jönsson

Vad härligt att läsa att det har varit en lyckad semester! Såå himla jobbigt för dig att du skall behöva ta strid för din mammas rättigheter, som borde vara självklara, eller hur!! Mycket starkt av dig i din tuffa situation, jag hejar på dig, kämpa på! Jag önskar er en riktigt skön helg!
Sänder er som vanligt många styrkekramar och tankar från
Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2008-02-29 @ 08:26:11
Postat av: Karro

Ville bara skicka en kram

2008-03-08 @ 18:31:47
URL: http://www.tidigmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0