6 /2 - bra blodvärden

Ja, då har jag bott i Hörby i sonens lägenhet några dagar, lyckades i förgår så bra få oordning på datan och sladdarna , att inget fungerade där...Sonen i Österrike på konferens..så härligt...

Charlotte tog blodprov i måndags på vårdcentralen och även i dag. Hon var spänd på hur de var och om hon kunde åka till Österrike. Hon skulle åka - med eller utan läkarens tillstånd!! - men det var ju inte så¨roligt.

Vi har fixat Eu-kort från försäkringskassan, förnyat, samt ändå hoppas hennes blodvärden nu skulle hålla ett tag.

I dag, sökte vi doktor MG, onkolgen i Lund och fick besked - hennes blodvärden, som togs i måndag, mycket bra - helt normala. Han var oförstående till hur de kunde vara så bra nu. Hade hon själv förmågan att manipulera dem???...det var o k med att resa på fredag till Österrike för läkaren. De åker i en minibuss ett helt gäng.
Vi skall i morgon, hämta ett papper, med hennes hälsoläge från läkaren på onkologen , som hon skall ha med och visa upp, om hon behöver sjukvård utomlands, Vi tog också ut penicillin i dag på apoteket, ifall hon blev febrig eller fick ont i halsen.Det är ju bra, efterom de bor ganksa många i lägenheten. Febertemometern får också med tror jag.
Charlotte blev jätteglad. Vi sa det var nog - ett bra blod -- från någon med supervärden, för hon blev väldigt pigg. Men hon har undvikit skolan, eftersom hon enligt doktorn, skulle vara hemma två vekor. Kanske har vilan också gjort sitt..
Nu har systrarna åkt in till lägenheten i gren och det skall packas nu...
Sådan oro igen, men vi är ju vana. Charlotte tyckte denna gången det var konstigt att få en annan persons blod, så tänkte hon inte när hon var 12 år, säger hon..
Mamma

Kommentarer
Postat av: Carina Jönsson

Jiipii! Jag gläds med dig Charlotte att du kommer iväg på resan. Du är verkligen värd detta!! Hade inte varit lika kul att "smita iväg" och trotsa läkarnas order. Jag önskar dig en fullständigt härlig, avkopplande, och massor av underbara upplevelser på din resa (inte för spännande, tror jag mamma tycker). Hoppas på härligt skidväder. Jag önskar också att mamma får en bra vecka och att hon inte är alltför orolig.
Sänder er många kramar och tankar
Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2008-02-06 @ 19:21:02
Postat av: Elisabet Roslund

Ja Charlotte, en riktigt, riktigt skön semesterresa önskar jag också dej.
Ha det så kul, ta det inte lugnt och sov inte bort för mycket av dagarna.
Och Gunvor, tänk på något annat, jag tror Charlotte klarar detta jättebra.
Fast jag är ju också mamma så jag vet........hur det känns.
Kram/Elisabet

2008-02-06 @ 21:39:22
Postat av: Familjen Oddmark

Grattis Charlotte till dig, hoppas nu att du får rikgit kul på skidresan. Har hört att alpluften är bra att andas ;-) så du är väl värd en resa dit.

Sköt om er allihop så hörs vi!

Kram från familjen Oddmark

2008-02-07 @ 10:42:44
Postat av: Danijela

Jag hoppas med hela mitt hjärta att Charlotte ska ha det underbart i Österrike.
Trevlig resa Charlotte!!!
Kram till Er från Danijela

2008-02-07 @ 12:43:56
URL: http://www.danijelamagdalena.blogg.se
Postat av: Carina Jönsson

Hejsan, och tack för igår. Visst var vi väl några duktiga kockar, kan väl ta anställning på vilken restaurang som helst... (fniss).
Här kommer som utlovat receptet på cheesecake:
3 dl grädde
1 tsk vaniljsocker
3 ägg
1 ½ dl socker
1 pkt Philadelfiaost (stora paketet)
4-8 digestivekex
* vispa grädden o blanda i vaniljsockret
* vispa äggvitor till hårt skum
* vispa äggulor och socker pösigt, blanda ner philadelfiaosten.
Vispa detta i tre olika skålar
Blanda därefter alltsammans till en kräm.
Smörj en form med löstagbar kant, smula i 2-4 digestivekex i botten på formen.
Häll i krämen.
Smula 2-4 digestivekex ovanpå.
Frys i minst 4 timmar.
Låt den tina något innan servering. Smaklig spis!
Hoppas att Charlotte har haft en supertrevlig vecka i skidbacken och att allt är bra med henne.
Ha det så bra, många kramar från
Carina Jönsson

2008-02-14 @ 20:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0