24/1 -- låga blodvärden...

Det har blivit lite lite skrivet senaste veckorna. Två gånger har jag skrivit och inget kom in. Något tekniskt fel på denna blogg. Då orkade jag inte skriva om..Lider av det gråa vädret och haft ishias senaste 10 dagarna.
I dag åkte Charlotte en timme till skolan för lektion.
I går ringde hennes läkare att henne blodvärden lite bättre. De har varit låga värden senaste veckorna.Hon tar blodprover varje vecka på vårdcentralen.. Hon har varit trött och sovit mycket..I natt sov hon och systern hemma. Nu skall vi möta henne i Eslöv efter skolan.
Hon skall åka till Österrike med syster m fl vecka 7. Charlottes praktik nu klar. Hon går , jag tror fyra lektioner i veckan. Nu är hon i väg på "alternativ medicin". Hon har religion och medicinsk grundkurs också kvar.
Hon ringde just hem. Hon får inte ledigt från skolan fick hon besked i dag. Jag trodde hennes gymnasieskola hade ändrat reglerna. Det kostade många tusenlappar extra, när vi var lydiga och inte som andra föräldrar - lät barnen skolka en vecka - när jag tidigare år åkte med barnen på novemberlovet. Hennes lärare sa. Skolan kan meddela CNS och du riskera få ditt studiebidrag indraget. Det är bara så - hon har inget studiebidrag längre. Fick inget längre. Hon går 5:e året. Hon åker ändå. Charlotte meddelat läraren. Det finns inget att dra in!!!!Systern sa, säj det är en hälsoresa..
Man kan skratta. Sedan förstår jag, att skolan får ha samma regler för alla, men jag trodde att i denna hårda konkurren mellan gymnasieskolorna här i Skåne, att man ändrat så alla får åka en vecka per läsår..
Charlotte behöver verkligen alpluften, då hon är i en behandling..
Vi får ta lite foto en annan gång..

Kommentarer
Postat av: Danijela

Hej
Jag följer Er hela tiden fast orkade inte skriva. Har hamnat i någon konstig period, har tappat lust för allt, sover dåligt på nätterna mm. Ibland tycker jag att det är pga. allt vi har gåt igenom med Magdalena.
Jag hoppas att Charlotte åker till Österrike och har det jätte roligt där. Själv tycker jag att dom i skolan kunde ge henne ledigt, men jävla regler!!!
Kram från Danijela

2008-01-24 @ 14:38:59
URL: http://www.danijelamagdalena.blogg.se
Postat av: Ia

Ja, massor med regler finns det!!!
Konstigt att skolan ska vara så okänslig och korttänkt....men numera finns det väl ingen plats för vanig, enkel medmänsklighet...:(
Hoppas det blir en fin resa Charlotte....njut och roa dig så mkt du bara orkar....!!!
Kramar

2008-01-28 @ 11:41:23
Postat av: Josefin (en i norr)

Det där har jag också varit med om när jag gick på gymnasiet. Men jag åkte ändå och sjukanmälde mig bara, vad kan de göra?! Skolorna ger bara en massa tomma hot.. aldrig hände det ngt med mitt csn.

2008-01-29 @ 08:44:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0