4 juni...

Ja då var Charlotte hos läkaren MG i Lund den 2 juni. De röntgen som är gjorda var inte klara och hon gjorde en stor röntgen under em. En annan röntgen skall göras 18 och 19 juni. Ett cancerämne hade sjunkit mycket, kromogranin eller vad det hette, men noradralinet hade ökat igen mycket. Hennes läkare hoppades att det betyder sönderfall av tumören och han hoppas att behandlingen i nov 07 haft effekt. Men hennes cancer är fortfarande malign och av två sorter. Nu hoppsa vi åtmintone mitt i allt att allt är oförändrat, så hon kan sommarjobba halvtid på ett privat sjukhem för psykiskt sjuka och tänka på annat också..

Jag har sänt hennes läkarintyg till arbetsförmedlingen, så vi får se om de lever upp till vad de just nu säger i TV om ungdomar och att de skall få hjälp...

Just nu är det mest bry med min mor och att hon behöver mer hjälp hemma. Hon har väckt mig tidigt i dag och ringt en massa gånger om allt. Nu får det snart bli klara med sitt nya biståndsbeslut hos kommunen, inte skall det ta mer än två månader när vi begärt mer hjälp. Hon är 89 år, dement, med lite fysiska symtom. Vad är det som är så konstigt, mer än att hon kostar pengar för de som skall ge henne hjälp. Senaste tiden har jag fått åka till henne varje dag, då det varit en det ena än det andra som inte fungerat där. Det kommer väl att sluta på Akuten som för många andra i samma situation över hela Sverige...Hon glömmer äta och dricka ... Men hämtar vi henne så fungerar hon bra med lite hjälp och att vi ser till att hon äter och dricker..Nu är hon bjuden till sin svägerska strax bredvid, men vågade först inte åka och personalen sagt ,enligt henne själv, att det är bäst hon blir hemma från kalaset och vilar. Det är just gå på kalas och glömma hon blivit äldre, som hon allra mest behöver. Nu får jag åka dit med henne och stressa, bli kvar och vara i Lund på barncanceravd kl 17 för att hjälpa till...när södra barncanerföreingen bjuder på barn och föräldrar i kväll..
Nu skriver jag lite mera när vi hört från röntgenbesked från Onkologen. Hennes läkare har semester så vi får jaga annan.
Mamma

Kommentarer
Postat av: Therése

Hoppas att alla undersökningar som har gjorts visar på en förbättring för Charlotte.



Kram.

2008-07-02 @ 15:18:28
Postat av: millla

gripande blogg. Jag hoppas att det ska börja bli bättre med Charlotte..

2008-07-11 @ 11:29:42
URL: http://doden.blogg.se/
Postat av: Danijela

Kram från Danijela

2008-07-11 @ 16:30:19
URL: http://danijelamagdalena.blogg.se/
Postat av: Carina Jönsson

Hoppas att ni har det bra. Tänker på er och önskar er en trevlig helg.

Sänder er som vanligt många styrkekramar och varma tankar

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2008-07-19 @ 15:12:00
Postat av: tove

Hur är det med chalotte?

Många kramar från en okänd läsare.

2008-07-29 @ 11:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0