14/3 - Charlotte o k, men har inte tid....

Ja, vad tiden går. Försökt få Charlotte att skriva några rader och lägga in foton, men hon har aldrig tid. Hon säger ,"jag gör det i morgon", men tiden räcker inte...Det blir aldrig något "i morgon".....Men hon lägger väl all kraft på att överleva denna situation, som hon själv inte valt och som ingen annan i hennes ålder runt om henne lever i.

Skolan tar tid och livet också. Charlotte mår bra, men måste lämna blodprover. Sedan blev hon av med bldoprovsremisserna, men hittade några i reserv. Så det blev provtagning på vårdcentralen ändå....I skolan väntar flera prov, som stressar henne...

Hon fick själv ringa till onkologen i Lund efter nya blodprovsremisser. Det ser ut som att hennes blodprover är o k, då inte dr MG, Onk Lund, ringer. Hennes låga blodvärden hoppas vi var en parantes...Jag förstår att hon blir av med remisserna, det är ju inte normalt, att behöva hålla reda på allt detta för ungdomar i hennes ålder...
.
Jag som mamma, har fått fylla i papper till försäkringskassa och arbetsförmedling. Charlotte orkar inte hålla på med det och vill jag skall sköta allt. Det tar tid och inte så enkelt att svara på alla deras frågor inför framtiden. Charlotte vill ju vara som andra och vill inte vara onormal, men sjukdomen finns där, även om hon inte vill. Att då svara på alla dessa papper och frågor, om framtiden, inklusive barnsjukförsäkringar, är inte lätt. Hur skall jag svara på frågorna, när man inget vet.

Charlotte har bestämt sig. Om hon inte klarar alla kurser på skolan, så är det likväl slut, med hennes skolgång på gymnasiet. Det blir inte fler år på Bergaskolan, Eslöv. Det säger hon väldigt bestämt. Återsstår det några kurser , där hon inte blir godkänd i, så inte går hon längre på gymnasiet.. Antingen Komvux eller så får det vara.... Hoppas dock att hon får sin omvårdnadsexamen klar, trots allt.

I övrigt, så har jag fått lägga alltför mycket tid på att få ordning på mormors hjälp i hemmet. Javisst är det bra med privata vårdbolag - men inte - när det i verkligheten - blir minsta möjliga hjälp..... så vinsten blir bra...så tråkigt, att mitt i allt behöva syssla med sådant.....men vi lika envisa, som vissa andra.... vissa saker som hänt, har inte följt lagen...Tråkigt nog så vet jag lagarna,,,tråkigt för vissa, som kan vilseleda övriga anhöriga, men inte mig....
Hade bara önskat slippa det, inte alls roligt att lägga energi på sådant skit... då Charlotte behöver all min kraft, men så är livet för många i Sverige, det är många, många i samma situation, med gamla föräldrar och jag har mångas stöd, så då får man fortsätta...

Skrivit av Charlottes mamma, tyvärr så blir det lite glest, då all kraft tyvärr går till allt ovan, men jag hör av mig om någon vecka....Vi alla dock så glada att det, jämfört med många andra drabbade av cancer , är relativt bra just nu med Charlotte...

Kommentarer
Postat av: Helen

kramar om
// Helen

2008-03-14 @ 21:02:51
Postat av: Elisabet Roslund

Hej Charlotte och mamma Gunvor. Kul att höra ifrån er och att det trots allt är ok. Jag hoppas att ni hämtar mer kraft nu när solen börjar skina mer och värmen börjar kännas. Allt gott till er.
Kram/Elisabet

2008-03-17 @ 09:33:19
Postat av: Elisabet Roslund

En Skön Påsk önskar jag er alla
kram/Elisabet

2008-03-20 @ 07:56:08
Postat av: Carina Jönsson

Hoppas att allt är väl med er i busvädret. Nu är Andreas på Irland, han kommer hem den 5/4, han trivs som fisken i vattnet, är så glad för hans skull, men vi saknar honom förskräckligt. På måndag åker vi andra tre i familjen till Cypern på en vecka, skall bli skönt med avkoppling, sol och bad förhoppningsvis.
Önskar er en skön Påskhelg, ät massor av godis och njut! Ha det bra!
Sänder er som vanligt kramar och varma tankar
Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2008-03-21 @ 18:31:25
Postat av: Josefinr

Hej hej :) jag heter Josefine och är 13 år :) hittade denna blogg på kenzas.se :) ville bara kolla och läsa lite, hoppas hon mår bra :)



//Josefine N

2008-10-24 @ 13:42:49
URL: http://flikkans.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0