9/5 ......

Ja så svårt att skriva, då det händer hela tiden något. Charlotte skall nu lämna olika prover, olika veckor, via vårdcentral och röntgas i slutet av maj och i juni. Vad som sker i hennes kropp har vi ju ingen aning om, men vi hoppas på det bästa, åtminstone oförämndrat, om inget annat.Vad jag minns, så blir det läkarbesök då också i juni.
Det är mycket nu i skolan som skall slutföras och förhoppningen att allt är klart med hennes omvårdsnadsprogram denna termin. Någon student blir det inte, det gjorde hon förra året, men året har nog gett henne mycket ändå i lägre takt. Hon tänker inte ha något alls..Hon klagar aldrig, då det ändå är ett helt annat liv än andra ungdomar, fast många har det värre med sina sjukdomar. Så får man se det..
Läkarintyg har gått till Försäkringskassan och sedan får Arbetsförmedlingen ha ett. I sommar skall hon vara timanställd 75 % på ett privat sjukhem i trakten, med psykiskt sjuka. En ny erfarenhet som säkert blir bra erfarenhet.
Svårt veta hur hennes arbetsliv skall utformas, när hon inte vill berätta något alls till framtida arbetsgivare, men det är ju omöjligt, då hon kallas till olika undersökning etc... Bra läkaren tyckte 50-75 %, men hon själv ville han skulle sagt 100 %. Nu får hon ju tid till alla dessa prover etc...Inte riktigt samma förutsättningar som andra, vilket tynger mig kanske mer än Charlotte.
Jag är själv inte så jätteglad nu, då jag har just nu stora allergiproblem och dessutom har fått något i foten som jag haft besvär av sedan i januari. Läkaren sände mig omgående till röntgen och gudskelov så var det inte något mer än inflammation och broskförändringar. Medicin och kryckor i tio dagar. Stillhet alltså och hur gör man det när man bor ensam i ett hus på landet. Men får vara glad att det bara var det, men det gör att mina motionsvanor får förändras i framtiden...en kompis som inte finns mer fick ett annat besked för två år sedan, när hon bröt foten, trodde hon...
Nu får man va lite positiv trots allt, då allt kunde varit värre, är mitt motto...solen skiner och jag har lånat en massa böcker som jag får läsa..
Mamma

Kommentarer
Postat av: Boel

Hej!

Sänder en tanker till dig och din dotter. Vet vad ni kämpar emot. Min dotter har/haft en lättare typ av cancer om man nu kan kalla det för lättare/svårare. Hon gick ut skolan 2 gånger och är färdig inom hotell och restaurangbranchen vilket egentligen blev helt fel även det ju med att cancern satt i knät och där har hon nu inte full förmåga. Hon blir snart 21 år så hon måste ju själv kämpa med detta att fylla i papper försöka söka olika bidrag men man får hjälpa så mycket man kan. Är ändå väldigt tacksam för att hon klarat sig men som sagt så är det oro varje gång dom kallar till provtagningar m.m. Det är nu 2 år sedan hon opererades och fick cellgifter och 3 år till skall man våndas minst om man någon gång alls kan koppla av. Läser och följer Er tillsammans med många andra.
Ha en skön helg och hoppas att foten blir bättre.
Boel

2008-05-09 @ 11:15:33
Postat av: Carina Jönsson

Beundrar er såå, ni är verkliga kämpar. Tänker på er och håller alla tummar och tår att alla prover och undersökningar är bra!! Vilket underbart väder vi har fått. Vill bara önska er en riktigt skön, härlig och avkopplande helg.
Sänder er som vanligt många styrkekramar och varma tankar
Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2008-05-10 @ 14:01:33
Postat av: Danijela

Ni är i mina tankar hela tiden.
Kram från Danijela

2008-05-10 @ 23:53:19
URL: http://www.danijelamagdalena.blogg.se
Postat av: Carina Jönsson

Vill bara skriva några rader och säga att jag tänker på er och önskar er en riktigt skön helg. Hoppas att allt är väl med er!!
Sänder er som vanligt många styrkekramar och varma tankar
Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2008-05-24 @ 09:34:25
Postat av: Therése

Hej!

Jag håller även jag tummarna för goda besked vid röntgen och läkarbesök. Jag kom över en tidning häromdagen och läste då ett reportage av dig - mamma till Charlotte. Det var ett mycket bra reportage från 2007.

Soliga hälsningar!

2008-05-29 @ 12:15:36
Postat av: Carina Jönsson

Hej på er! Hur har ni det i sommarvärmen? Hoppas att allt är bra med er. Vill bara skriva att vi tänker på er! Ha en riktigt skön helg!
Sänder er som vanligt många styrkekramar och varma tankar
Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2008-06-01 @ 09:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0