28/7..i gång med nya strålkanonen...

Nu skall jag försöka skriva lite oftare, men det har varit tungt i vår. Jag vet ej vad som varit , mer än att det värsta är ju Charlottes cancer, andra människor krämpor är ju inget  med tanke på hennes.

Vid förra läkarbesöket blev jag ju inte gladare efter läkarens besked, men vi får ju hela tiden hoppas att forskningen går framåt. Nu får vi hoppas att denna strålning stoppar det nya, försvinner skulle det ju inte . Men allt är ju ralativt. I vår cancervärld är ju oförändrat "jippi" så vi får väl nu tro på denna. Strålkanonen  lär ju vara den nyaste i Norden och strålar tre-dimensionerat. Den är bra för buk och barn.  Med inställningen hoppas man på mindre biverkningar, då cancern  ligger inne i buken. Charlotte har varit bekymrad då strecken på kroppen  (som ritats överallt)"flytit ", men det var nog o k... Vid informationen för någon vecka sedan kan ju många biverkningar komma, så det var ju ingen rolig vecka för Charlotte. Hon vill ju nu jobba som andra och vara ung.

Det var svårt att tänka på något annat  hela veckan än vad som kunde hända och vad som inte kunde hända. Om Charlotte blev dålig och fick läggas in, då verkade strålningen.  Så ena sidan hoppas man ju på stora förändringar, men andra sidan, att hon inte skall må dåligt.
Dr MG gav licens till en annan bldotryckmedicin som fick hämtas på apoteket.. Han är väldigt noga med att följa hennes blodtryck. Jag tror den nya blodtryckstabletten var bra, för hon mådde bättre tyckte jag.

Helgen var det födelsedag i släkten och då glömmer man några timmar med goda kakor, tårta och trevliga människor.
I går åkte vi till Lund med sjukbil.Charlotte var lite nervös och det var nytt väntrum och rutiner. Men vi hejade på någon ny och träffade personer från Hörby som kände igen mig.

Charlotte tyckte det kändes lite konstigt i buken i går em. Inget större. Stina och jag var båda sjuka, men vi vilade alla på em hos Charlotte.
I dag var vi iväg tidigt och nu skulle blodtryckmedicinen ökas. Dr hade varit på röntgen och sagt det. Allt gick bra och vi festade både i går och i dag i restaurangen på sjukhuset. Något roligt får vi ju ha.

Lämnat in receptet på den nya medicinen i Hörby. Den var slut, men de skulle få från Lund. Usch vad skrämd man blir. Lunds apotek ville knappt lämna den till Hörby, när de hörde den var slut hos huvudleverantören.

Nu jobbar Charlotte sedan kl 13.00 ooch jag skall köra hennes nye katt till kastrering. Han sitter på vägen varje dag och springer till grannen, så nu vi vi inte ha flera trafikoffer bland katterna!!!!
Mamma

Kommentarer
Postat av: Carina Jönsson

Tänker på er, och hoppas att den nya strålkanonen utför mirakel.

Önskar er en trevlig Valborg.

Sänder er som vanligt många styrkekramar och varma tankar

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2009-04-30 @ 14:43:26
Postat av: Therése

Hej!



Vill bara tala om att jag har Charlotte i mina tankar och att jag håller tummarna för att behandlingen ska gå så bra som det bara är möjligt för henne.



Kramar från en kvinna som följer er via er fina blogg.

2009-05-07 @ 19:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0