1/12 Förkyld Charlotte

Nu måste jag skriva några rader för jag orkar aldrig ringa eller maila runt och berätta. Flickornas födelsedagsfest förra helgen, gick bra med hela släkten på Thaimat från byns restaurang m m. .

Charlotte var rejält förkyld i går kväll. Hoppas hon är lite bättre i dag. Jag körde henne till blodprover, för hon inte skulle vara ute i trafiken i sitt tillstånd. Hon jobbade dock. Hon hade slagit in en massa julklappar till hela fritidshemmets utdelningar.

Vid läkarbesöket hos MG på Onk fick vi den 9/11 besked att Charlotte fick inte resa utomlands just nu. Det var ju en missräkning, då vi planerat åka vecka 48, för då skulle det passa hennes behandling, Stinas schema och mina läkarbesök m m. Eftersom vi höll just då på att kolla resor så fick det bara vara. Vi funderade runt vad vi skulle göra den veckan, eftersom Stina redan lagt in om ledigheten och har schema som hon själv lägger. Vi kom fram till att vi vågade inte ut på några färjor m m  , men vi reste till Köpenhamn heldag den 26/11. Vi bedömde vi var så nära Sverige, att vi fått ta taxi åter. En gång sa Dr J (på Barnkliniken) när vi avbokat en Köpenhamnsvistelse år 2001 att Lund, hade så gott samarbete med Köpenhamn om något hände. Så det hade vi inte behövt göra. Kanske lättare än prata med Spanien. Charlottes trombocyter var ej ok. Vi funderade om det var att flyga eller vara utomlands, som gjorde läkarens besked om förbud mot att resa.!!!

Detta är ju våra minsta problem. Vi hade en underbar dag på Ströget, C shoppade fina kläder m m julklappar till kusinbarn,  åt flera gånger där och sedan åkte Charlotte och Stina en massa hemska karuseller på vackra Tivoli. Lite duggregn, men inget folk, mer än lite barnfamiljer och äldre. Inga köer alls. Men dyrt. Nästa år köper jag också åkband, men flickorna sa det var på gränsen kallt uppe i luften. De hade ändå klätt sig extra varmt. Det får bli vindbyxor för mig då..

På frågan om vilken cancer C har. Den heter malign pheochromocytoma och paraganglioma. På engelska. Utan sista .a .tror jag på svenska. Den är mycket sällsynt. En överläkare S sa år 2000 att det var 30 år sedan de haft den på Lunds barnsjukhus.

Min flyttning är inte genomförd än, så vissa pärmar finns kvar i gamla huset. Värmepumpen dock installerad nu.

Nu hoppas vi på att Charlotte ska må bra vid behandlingen nästa torsdag. Vi avbokade julbordet den 13 dec, då Charlotte kom på att hon förra gången fick ligga kvar över helgen.
Nu hade hennes dr ringt i går kväll på hennes mobil att hon skulle röntga njuarna tror jag det var. Finns det någon anledning till att hennes tryck just nu stigit så mycket?? Sedan skulle hon sluta inför behandlingen med en tablett. C skulle själv ringa honom på fm i dag. Charlotte var otroligt blek i går och såg ej o k ut. Vad är nu i henne blodvärde m m. Men dr hade också talat in att hennes noradralin sjunkit från 14 000 till var det 5000. Väldigt positivt om nu behandlingen tar, men till priset av benmärgen, som dr sa vid besöket. En avvägning av vad man kan ge henne.

Mamma som skall ringa Charlotte .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0