12/12 kvar på sjukhuset

På Måndagen åkte vi in för att träffa doktor inför behandlingen som jag skulle få på Torsdagen. På Tisdagen skulle jag göra en njurröntgen för att doktorn misstänkte att mitt höga blodtryck berodde på att den stora tumören tryckte på blodkärl vid Högra njuren. På Onsdagen åkte jag tillbaka till njurröntgen för att göra om de igen för den ena kamran hade inte funkar under Tisdagen. Jag skulle senare under Onsdagen få blod på avdelningen där jag skulle få beehandling. Det var tänkt att jag skulle få åka hem natten mellan Onsdagen och Tordagen. Men så blev det inte för avdelningsdoktorn kom och berättade att den vänstra njuren (inte högra som dom skulle kolla) fungerade dåligt bara 17% och att jag skulle få en kateter ut genom ryggen från njuren..Urinen skulle komma ut genom ryggen. Problemet var att njuren tömmde dåligt för att den nya mindre tumören i neder buken har krymt efter behandling i våras och klämmer åt urinledare och därför tömmer njuren dåligt. Och strålningen fick ju inte bli kvar i njuren för då hade strålningen dödat njuren om dem inte upptäckt detta problem. Så bra att vi har så duktiga doktorer. Ingreppet skulle egentligen göras på Onsdags kvällen men blev inte av försen torsdags morgonen. Jag fick blod på Onsdagskvällen som de var planerat. Så på Torsdags morgonen fick jag upp och duscha och sen iväg och lägga in slangen med bedövning och i vaket tillstånd. Sen blev de behandling och mitt blodtryck steg tyvärr men är stabilt nu efter insatt tablett. Dom skall sätta in en splint i urinledaren som gör så att njuren kan tömma ordentligt. Jag stannar här över helgen och hoppas på att ingreppet av splinten blir så snart som möjligt. Idag var jag på Ct röntgen inför ingreppet. Vi har varit på luciakonsert i allhelgonakyrkan idag :) Fick gå dit i sjukhusekläder och påse med urin i handen :p Vi åt sedan p¨god grekisk resturanh.Skoj så tiden går. Nu ska jag avsluta här. Kram Charlotte Och Mamma Gunvor

Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Hoppas att allt snart vänder till det possitiva för dig Charlotte. Du är stark och beundransvärd!!!!!

Hälsa mamma/Elisabet

2009-12-13 @ 09:18:35
Postat av: Elisabet Roslund

Hur har du det Charlotte???

Kram/Elisabet

2009-12-18 @ 16:31:57
Postat av: Therése

Hej! Tänker på er och undrar så hur Charlotte mår. Kram!

2009-12-19 @ 12:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0