21/12 operation i morgon

Då kom Charlotte ut i tisdagskväll från sjukhuset, med beskedet att hon i morgon skall operera in en konstgjord urinledare. Hon valde att själv spola sin nya ryggkateter, men skulle få den omlagd av vårdcentralen. Annars skulle hemsjukvården komma 2 ggr per dag. Hon blev sjukskriven tills 11 januari, vilket gjorde att hon missade allt roligt i skolan med julen, b l a att se barnen få paket från advetskalender som har gjort allt till. Det var ju en chock att få veta i onsdags förra veckan, att hennes urinledare var i kläm. Men sedan var det ju också den största glädje, att få veta att efter snart 10 år, så har en förändring skett på den nytillkomna tumören ifrån förra sommaren. Den hade minskat. Det är ju historiskt att en behandling givit resultat. Allt blev så jobbigt att få nya beskede, så jag fick blev halvdålig eller smittad på sjukhuset. Fick ont i halsen och allmänt ej helt bra. Nu i morgon bitti måste jag gå upp vid kl 4, för att Charlotte skall vara på Urologen i Malmö kl 7.15. Det blir ca 9 mil i snöoväder ev. Inte allt är positivt med att vi nu även tillhör Malmö. Charlotte och jag var där i torsdags för information. SSk skrämde upp Charlotte väldigt, då hon sa att i bland misslyckas det och då får hon ha ryggkateter livet ut...Hon blev väldigt ledsen för det, men sedan sa narkosläkaren timmarna senare, att det var sällan det hände. Nu i kväll har Charlotte ont i ryggen. Hon har ringt in till Lund, men hon skall avvakta tills i morgon. Mitt i all rör i min hjärna, så har snickare, rörläggare och m fl varit här senaste veckan. Jag är mitt i flyttning, men orkar egentligen inte med dem i detta läge. Men De vill ha besked och det skall köpas grejor. Så är det ju, man får ta dem när de kan, när det bara är mindre jobb. I går åt vi julbord på Ringsjö värdshus med mor och mina barn och Markus. Mina gamla mostrar får vänta på sina julgrupper och besök tills senare i helgerna. Nu måste jag sova och hoppas alla fått julkort. Inte säkert, då jag hade listan i huvudet!! Mamma skrivit snabbt och utan att läsa igenom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0