1/1.....nytt bättre år...

Oj vad tiden går. Min dator gick sönder  för flera veckor sedanoch nu skriver jag på Niklas som jag lånat...Hoppades Niklas skulle kunnat laga min dator, men får väl köpa en ny..Ju äldre man blir, ju mer ville man laga etc!!!

Rubriken kan vi ju hoppas stämmer. Charlotte mår väl som tidigare hoppas jag. Hon lovade skriva några rader, men hennes tid räcker inte till. Hon har varit uppfylld av julen och vill så mycket. Jag försökte få familjen att tänka på julen på annat vis än bara julklappar. Lyckades delvis. Charlotte bakade och gjorde julgodis, men likväl blev det julklappar, fast inte så mycket. ..Charlotte  mycket mån om att mormor skulle hämtas och vara med i julförberedelserna...

Det kändes roligt att vara med på Barnonkol. julbord. Det var tur att vi var flera och det känns alltid roligt att träffa de andra medlemmarna som hjälper till. Lider med barnen, speciellt när jag ser någon tonåring där, men de små är ju så lika på något sätt..Lider med att höra deras historier, fast det känns bra när jag hämtar bilen och får köra därifrån..Så roligt se personalen och kommer då tillbaka i tiden på något sätt, fast man går vidare på ett annat vis, när man går över till Vuxenonk.....
Charlotte var så uppfylld av julavslutningen i skolan och hade fått besked av arbetsförmedlingen att ungdomsprkatiken fick fortsätta efter jul. Hon hade sagt till lärare och elever att hon kom åter till skolan när terminen började. På besöket hos arbetsförmedlingen samma dag,  fick hon en otrolig chock...Tjänstemannen hade sett fel i reglerna, Hon fick inte återvända. Så var reglerna... Bara 3 månader..Hon fick åka till skolan och meddela det. ..Jag såg hur otroligt besviken och ledsen hon blev, när jag satt utanför skolan och väntade på henne i bilen. Tror aldrig jag sett henne så ledsen tidigare, inte ens på sjukhuset.  Denna ungdomspraktik på 4,5 timme per dag har betytt så mycket för henne. Jag tror hon lite glömt sin sjukdom/situation där...Hennes handläggare skulle kontakta skolan om det kunde bli lönebidrag i stället på samma arbetsplats. Men skolans budgret kommer säkert inte att klara det. Arbetsförmedlingen kan bidra med 80 % men 20 %måste då kommunen betala. Nästa möte i början av januari. Charlotte ville vara där utan lön, men det får man inte ens...Vi får se...Regeringen vill alla sjuka skall jobba....men så är verkligheten...Blir förbannad att dessa skall kämpa med alla dessa regler...samma som friska ungdomar..Sedan kan ministrarna prata om ..inga undomar skall förtidspensioneras etc..skitsnack...när de kämpar på samma arbetsmarknad som alla friska undomar...Sedan skall de mitt i allt kämpa med sin sjukdom...På något vis måste det bara fixas känner jag. Annars är hon timvikarie på det privata sjukhemmet, men väldigt oregelbundet....Jättebra ändå mitt i allt..
Väntar..väntar...Hela tiden en vänta..nu till nästa läkarbesök den 9 jan...Dock detta botar henne inte...Men nyheter kan ju vänta...Någon ny behandling???Hennes läkare gör ju a
Det blir ingen kontroll..Det får bli lite stavfel....När jag varit inne för länge....raderas allt..Sänder därför....
God Jul och Gott Nytt år till alla..Charlotte med familj....

Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Hoppas allt löser sig till det bästa ska inte ens bry mig om att kommenter AF regler gör mig bara förb... Men Ett riktigt GOTT NYTT ÅR ska jag önska er . en för er okänd

2009-01-01 @ 22:05:16
Postat av: Carina Jönsson

Önskar er ett riktigt bra 2009, ett nytt orört år ligger framför oss som vi alla hoppas bara för gott med sig.

Gott Nytt År 2009 önskar vi er!

Sänder er som vanligt många styrkekramar och varma tankar

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2009-01-02 @ 15:46:38
Postat av: En annan mamma

Önskan om ett riktigt GOTT NYTT ÅR för er alla.

Känner med er!

TANKAR!STYRKA! HOPP!

2009-01-03 @ 17:57:40
Postat av: Elisabet Roslund

Skickar massor av tankar och styrkekramar till er.

En speciell hälsning till dig Charlotte från mig/Elisabet

2009-01-26 @ 20:48:24
Postat av: Anonym

Skickar massor av tankar och styrkekramar till er.

En speciell hälsning till dig Charlotte från mig/Elisabet

2009-01-26 @ 20:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0