Semester..svininfluensa på samma hotell på Cypern..

Charlotte har mått relativt bra efter behandlingen.  Hon har kunnat arbeta fram tills denna vecka, då hon nu har semester tre veckor. Det blev aldrig värre med magont etc. Hon fick byta  en av blodtryckstabletterna , för den skulle utgå eller nåt liknande. Nu hoppas vi att strålningen stoppar upp den nya tillväxten och  på ev vidare behandlingar.

Charlotte trivs så jättebra i sin nya lägenhet, som ligger så fint i österläge på första våning i Hörby. Det var bra att hålla på med inflyttning och inköp mitt i behandlingen på ett sätt. Det fanns något att tänka på,  som för en liten stund håller tankarna borta från cancern. Dock bara lite, då denna sjukdom är som en berg- och dalbana, som någon annan skrev i sin blogg. Oron ligger över oss  i familjen. Hennes syster känner samma förlamande trötthet som jag gör och som inget hjälper mot, förrän Charlotte är frisk. Jag har under juni själv flyttat till ett annat hus, men bara halva flyttningen är gjord, då det får ske i en annan takt än vanligt.

I går kl 4.00 hämtade jag Charlotte och systern, samt kompis,  för resa via Sturup till Cypern. De har sett fram mot denna resa till Ayia Napa mycket. Charlotte var först lite tveksam, men då pojkvännen jobbar denna vecka, åkte hon med.

Jag har funderat lite på risken att få svininfluensa kanske på ett flygplan för Charlotte. Men sedan  kan man inte leva isolerad utan hon måste leva som andra.

Den blev oro för mig när jag i morse  läste Aftonbladet på nätet. Svenskar ev smittade på ett hotell i Ayia Napa. Jag ringde ner till dem kl 8.45 för att  varna dem, om någon hostade i närheten vid frukostbord etc... Då säger C att det finns resenärer i rum bredvid som de mött med munskydd. De skulle kontakta Apollo och höra om de var på detta hotell, som funnits smittade och fanns kvar i karantän. Jag ringde Apollo presstjänst  i Stockholmoch hon ville inte där säga vad hotellet hette, men det började på E. Först var hon motvillig att de flyttade, men jag bad henne kolla om de som låg i karnatän, fanns i rum bredvid på detta lilla hotell. Med tanke på Charlottes sjukdom, borde Apollo flytta dem och att det funnits en del misstänkt smittade som rest hem, enligt Aftonbladet...

Nu ringde kvinnan på presstjänst nyss tillbaka att de fick flytta till annat hotell och det var detta hotell som de bodde på.. Flickorna  skulle igen kontakta Apollos respresentant och säga att det var o k de flyttade till annat hotell.  Nu har jag ringt ner igen. ...De hade inte vågat gå ner till frukosten, innan de fick besked om hotellet.
Nu avvaktar vi och hoppas att de inte bott någon på rummet som varit sjuka. Nu vet de ju om det och kan vara försiktiga. Charlotte fattar inte att Apollo som visste om det , inte erbjudit dem annat boende och att de inte åkt till hotellet alls.
Helst vill hon lämna Cypern, men jag sa, det finns enligt Apollo 76 sjuka i Sverige, så hon kan vara kvar, men vara försiktig...
Fortsättning följer i kväll var de hamnat.
Mamma.



Kommentarer
Postat av: Moa

Ajfasen, hoppas det går bra och hon får komma till ett annat hotell! Nu blir jag lite nervig eftersom brorsan kom hem från Aiya Napa i tisdags med förkylning och problem med ögonen men förkylningen hade förmodligen (och numera förhoppningsvis...) kommit eftersom de inte hade bokat rum med aircondition. Kram

2009-07-04 @ 20:59:37
URL: http://legobit.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0