9/10

Oj, äntligen är vi lite bättre i balans igen, men bara lite. Livet stannar ju upp, som så många gånger förr.

Det blev ju helt oväntat att Charlotte blev så dålig av behandlingen. Hon fick ju även ont i ryggen. Behandlingen är ju ny och heter "177 LU, lutecheium ". Det är en radioaktiv behandling, som sänds in i blodet, via läkaren och sjukhusfysiker, med en cistern som står vid hennes säng när hon får den.

LU... flygs på morgonen från Holland. Charlotte fick ju bara halv behandling, gudskelov, p g a hennes benmärg är påverkad och hennes blodvärden var ej bra vid inläggningen den 5/10. Vad hade hänt om hon fått hel?  Den cirkulerar ju i hennes blod och kan inte tagas tillbaka!!! Någon som hjälpte henne även denna gång!!!

Det positivaste är ju att upptaget är stort i hennes tumör.  Jag fick se det på TV-bilden.
Hon fick ju åka hem 5/10. Då hade man tagit bilder på upptaget. Hennes blodtryck var trots 18 tabletter  ej helt bra.
I går var vi inne  på Onk, Lund och det togs nya bilder i den stora "apparaten" igen. Hennes blodtryck togs då av en snäll ssk H och då var det nere i acceptabel.  145/85. Hon måste ta det själv hemma varje dag och ringa in när det är för högt.

Vi var uppe med ett kort till Stinas kompis, som ligger på NIVA, men gick ej in till honom. Vi tänker mycket på honom och hans familj. Han lär vara vaken något. Vi ville ej oroa honom.

På hemvägen hämtade jag fler tabletter. Någon av blodtrycktabletter får hon via licens och allt måste ju beställas i förväg. Någon gång fanns den ju inte i landet!

Charlotte skall vara borta från sitt arbete i två veckor till p g a infektionsrisken och vila. Hon är inte glad för detta, men jag tror det är bra.

Fr o m i går är hon inte så radioaktiv längre och hennes pjkvän får vara hos henne mer.

I dag skall vi köra med mormor och köpa inneskor Charlotte, Stna och jag. Vi får göra en liten utflykt och lite annat också , så blir hon glad. Hon ville redan igår. Men hon är 91 år, så hon får stå undan lite dessa dagar...

I onsdags hjälpte jag till på Barncanceravdelningen, Lund, med Barncancerföreningens festmat  till föräldrar och barn. Det väcker mycket känslor, både positiva och negativa, men känns bra mitt i allt. Jag kan gå ut genom dörren, det kunde jag inte en gång!!! Jag lider med alla nya barn och föräldrar. Vet att bara vi som varit med om det fattar.

Oj nu ringer en väninna som inte har dator. Det finns ju ingen chans att ringa runt och berätta.
Nu får jag ta samtalet utan att kolla orden van. Min bärbara  telefon är sönder i alla sladdar...
Hej Hej från Mamma. 

Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Ha nu en bra helg allihop!

Kram/Elisabet

2009-10-09 @ 17:14:22
Postat av: Tove

Hoppas allt går bra!

2009-10-11 @ 10:04:52
Postat av: Josefin

Vill bara skicka en hälsning och en kram!

Tänker på er och er vän!

Hälsar Josefin och resten av familjen.

2009-10-11 @ 10:13:27
Postat av: emma

Kämpa på!

2009-10-12 @ 13:29:46
Postat av: Carina Jönsson

Sänder er en hälsning och önskar er en trevlig helg. Visst är det som du skriver, vi som hjälper till när BCF bjuder på mat varannan onsdag, jag är såå oerhört tacksam att Andreas är frisk idag och att han mår bra. Att få gå ut från dessa dörrar på avdelningen men samtidigt tror och hoppas jag att vi gör nytta när vi kommer. För när väl inneliggande barn och föräldrar förstår att vi vet, vi har själv varit i det. Förhoppningsvis kan vi prata och lyssna på någon/några som behöver stöd, för stöd behöver man när man ligger där, eller hur?

Sänder er som vanligt många styrkekramar och varma tankar

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2009-10-16 @ 09:00:28
Postat av: Lisa

Hoppas du mår bra charlotte!!

2009-10-18 @ 18:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0