<3

8/2 Då vart det kväll igen , tänkte jag skulle ta tag i Försäkringskassan nu ikväll. Jobbigt , men något som måste göras. Idag var vi nere på begravningsbyrån igen , fick det mesta klart men skall dit ner en sväng imorgon fmm med. Har även beställt en once piece till Charlotte inför hennes sista vila. Hon beställde en jättefin rosa innan jul men den var för stor så hon bytte den mot en mindre. Desvärre var den förliten och den storleken hon sedan ville ha vart slut så hon besluta sig för att avvakta. Så nu tänkte vi beställa en rosa/randig som vi vet var en av de som hon tyckte om och det kändes självklart i valet av kläder till henne! Man tänker det blir varmt och gott! Vi i familjen tänkte starta en insamling i Charlottes namn. En gång när sa hon att hon inte ville att något barn skulle drabbas av cancer. Hon har ju gått igenon så mycket och fick ju sin diagnos när hon var 13år. Självklart är det lika hemskt vilken ålder man än är i men Charlotte var ju väldigt glad i barn. Vi stod i valet och kvalet om vi skulle starta en insamling på barncancerfondens sida men där vet man inte specifikt vilka saker ens pengar går till. Det känns mer rätt att själv kunna placera ut pengarna eller köpa/ordna något som man vet Charlotte sagt eller velat förbättra inom sjukvården. Ett exempel som hon sa var nu på Palliativaenheten var att de inte hade någon DVD. Det känns väldigt omodernt och ingen dyr kostnad och något som jag inte kan förstå varför man inte har ? Det finns ju folk som i Charlottes ålder hamnar där och det är ju en sådan modern sak. Iallafall så tänkte vi skänka pengarna till sånt som Charlotte tyckte behvödes! Det känns som det blir lite mer personligt om man gör något sånt själv med , tex. att just denna saken var från lilla Charlotte. Sen självklart är ideén med att skänka direkt till barncancerfonden en jättebra sak! Jag har tänkt mycket idag att jag skulle vilja att allt var som vanligt , som förut. Det kommer aldrig någonsin att bli som förut och hela vårt liv har förändrats! Det gäller väll att börja om härifrån och leva på det andra sättet , utan dig Charlotte. Ibland kan jag inte föreställa mig hur det skall gå eller kommer att bli. Men vi måste ju fortsätta våra liv och leva dem. En stor sak som du lärde mig Charlotte var att verkligen leva livet. Självklart inom rimliga gränser men att verkligen leva livet som om det vore ens sista dag. Det kan handla om tex. resor , jobb , att göra saker eller precis vad som. Att verkligen ta vara på tiden och leva livet fullt ut! Att göra det man trivs men och verkligen vill. Att berätta för sin nära och kära att man älskar dem och vara en god människa! Det har du lärt mig lilla Charlotte! Nä nu kallar försäkringskassan så vi hörs en annan dag , och du Charlotte ... vi ses på andra sidan som vi sa <3
/Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0