Tankar

Jag har den senaste tiden haft många tankar och funderingar vad som egentligen händer efter döden.
Finns det något ny värld vi kommer till ? Kommer vi att få träffa alla våra anhöriga och vänner igen ? Slocknar vårt liv helt ?

Jag tror att det finns något efter döden. Jag tror vi kommer till en plats där vi tas emot av våra nära och kära. Sen blir man en liten ande som flyger runt precis vart man vill. Att vi får ett annat tidsbegrepp. Genom tanken kan man förflytta sig från Sverige till Thailand på en sekund tex.

Det kan inte bara ta slut. Tänk så märkligt och fantastiskt vår värld och vårt liv fungerar egentligen , skulle det bara vara helt mörkt och slut sen ? Alla får självklart ha sin egen tro på vad som händer , och det är rätt intressant vad andra tror. Jag tror iallafall och hoppas av hela mitt hjärta att jag åtminstonde kommer till en fin plats där jag får återse alla mina nära och kära igen! Den tanken ger mig en otrolig styrka att orka.

"Jag har en tro som ger mig tröst och styrka att vi ska ses igen när tiden tagit slut. Trots att skiljas var så svårt så vet jag att du lever i ett hus , i det hemmet som vi kallas faderns hus"

Den texten är från en låt som heter Vi ska ses igen. Den är otroligt fin!

Skulle det nu bli så att jag har fel , att vårt liv släcks och allt blir mörkt och jag inte vet om att jag inte kom till den dära fina platsen bland mina nära och kära. Då hoppas jag att allt bara bli mörkt och jag inte känner eller märker att jag kom till den plats dit jag ville. Annars blir jag ledsen.

Man kan ju lite undra hur man är , när och om man nu kommer upp i himlen. Kommer du Charlotte att vara ung och modern medans jag kommer i blommig klänning , rullat hår och stora glasögon om jag blir gammal? Jag kan se din min framför mig ;)

Tankar är många och kommer förbli då man nog aldrig kommer att kunna bevisa vad som egentligen händer. Men så länge styrkan och min tro att jag en dag vet och hoppas jag kommer att återse min kära så hjälper det migi min sorg. Även om det kommer att ta lång lång tid , så kommer vi ses igen! <3

/Stina

Kommentarer
Postat av: marie-louise

Stina, håll fast vid din tro.....fast tro? vi vet ju eller hur? Men jag tror inte att vi ska vara där med blommig klänning, rullat hår....hoppas inte i vart fall. Vi är säkert lika vackra som vi alltid är för skönheten finns ju inom oss. Kram

2012-02-26 @ 11:40:42
Postat av: IngMarie

Har läst lite på Charlottes fina blogg. Många kramar till er!

Jag vet vad ni gått / går igenom.

Själv började jag blogga för att skriva av mig känslor då min man insjuknade i cancer.

Numera är bloggen fylld av mera glädje än sorg. Livet går vidare. Ja känner att jag verkligen måste ta tillvara på livet, eftersom han inte fick chans att göra det. Samtidigt lever jag på minnena av alla år som vi ändå fick tillsammans.

Jag är helt säker på att livet fortsätter, någon annanstans, men ack så nära, så nära oss.

Min övertygelse om ett liv efter döden hjälper mig att vandra vidare.

Många många styrkekramar till er!

2012-02-28 @ 22:52:43
URL: http://yeiayel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0