<3


Idag och igår har jag och mamma varit i Charlottes lägenhet och börjat så smått. Det är energikrävande till max att ta tag i det som inte man vill. Att sortera , dela upp och ta tag i. Vi tar det i små tag annars orkar man inte. Det är så fel att behöva tömma en lägenhet , som en fin ung människa skapat och skulle bott i. Man vill inte , men man måste.

Bara att behöva öppna alla breven tar energi. Osynlig energi som känns som att något faller över en , som man måste klättra och kämpa för att komma ur. Energitjuv.
Mamma och jag spenderar mycket tid och tar tag i lite olika saker som skall göras. <3

Nu har 1 Månad och 3 dagar gått. En jobbig tid som gått väldigt fort. Ord som sorg , ledsen , arg , ilska , glömska och förvirring blandas i en stor kompott av en dimma. Allt i ett , lite av varje. Känslor och mående går upp och ner.

Häromdagen var vi på en föreläsning om sorg. Budskapen låg i grunden för en annan typ av sorg men man kan lite ändå jämföra det. Det handlade om att vända sorgen till att se något positivt ur den. Den kan låta svårt men mycket hon pratade om stämde en hel del. Alla hanterar sorg på olika sätt. Den kan vara svårare eller lättare för vissa.
Men en viktigt del av det var att inte bli bitter i sin sorg.
Jag tänkte mycket igår på att det känns som att en bit av livet är förstört. Det kan låta drastiskt men det stämmer. Visst kan kan livet bli bra igen , men inte SÅ bra som det skulle kunna vara egentligen. Att det aldrig går att ersätta eller reparera. Förlusten av en viktigt människa i ens liv är borta och ingen kan ta den platsen. Min förlust är utav två viktiga människor i mitt liv. I min familj. Den borde bestå av fem personen men i männsklig form är vi bara tre kvar. De andra två är änglar. Min änglapappa och min änglasyster!
Tillsammans har de varandra och vi alla kommer ses sen!<3

Kramar /Stina

Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

En Varm Varm Kram/Elisabet

2012-03-08 @ 07:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0