Helsingör


Idag har jag och mamma varit i Helsingör. Vi tog båten över i förmiddags och gick och strosade runder. Det blev både god mat och lite shopping! En trevlig liten tripp fast blåsten kunde vi varit utan. På vägen hem och när vi kommit hem var vi båda så otroligt trötta. Mamma sa till mig nu ikväll att hon trodde tröttheten berodde mycket på en saknad av Charlotte. Att hon fattades idag och att man tänkte på att hon skulle varit med idag.

Det känns som en psykiskt trötthet. Man är trött i huvudet och kroppen och kan vara det fastän man kanske inte gjort något fysiskt ansträngande. Den psykiska tröttheten är sju gånger värre.

Att sörja tar sån kraft och energi från en människa. Jag har läst om det och många gånger nu i efterhand kommit underfund med det också. Hela Januari när Charlotte var inlagd fanns det ingen trötthet. Vi kämpade tillsammans och var så uppe i allt. Man hade inte tid att vara trött. Man hade en ofantlig glöd och energi till att ordna saker. En energi och glöd att kämpa och orka . Att tro och hoppas på mirakel.

Jag tror att all den dära tröttheten kommer nu efter. När man stod där precis vid klippkanten hade man någon sorts otrolig kraft.

Kramar Stina

Kommentarer
Postat av: marie-louise

Stina , jag är glad att du skriver här inne och håller drömmen lite levande efter Challe/kram

2012-03-19 @ 22:48:08
Postat av: Jenny (Moas änglamamma)

Kära Stina



Jag känner igen mig i allt vad du skriver, orken man hade för att kämpa och kämpa, idag är jag lika dan fastän det snart är 1 1/2 år sedan Moa gick bort. Tröttheten kämpar jag fortfarande med, ibland har man energi så man undrar var den kommer i från, men dagarna då tröttheten kommer ifatt en så är det bedrövligt. Jag har följt Charlott en tid men fick en chock när jag läste om henne, jag beklagar sorgen till din fina flicka, detta är det hemskaste en mamma kan gå igenom, ofattbart helt enkelt. Längtan och saknaden är obeskrivlig, men blir aldrig hel igen, alltid något som fattas en.

Många styrkekramar till dig Stina



2012-03-20 @ 10:27:19
URL: http://moahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0