1,5 år sedan ....

I dag är det 1,5 år sedan du lämnade oss. Sorgen går "aldrig över"

Andra problem kan man bit för bit lösa. När man förlorat ett barn kan man göra tusentals saker, men man kan inte lösa det stora problemet. Du är ALLTID borta. Det går att slå bort tankarna på sorgen en stund, men den finns där ALLTID.

Det känns ibland som man nästan får påminna folk ( fast det gör man inte) att man fortfarande bär stor sorg och de får acceptera mig som jag är. Sorgen efter Charlotte är ett sår som ALDRIG läks - tiden läker inte alla sår - men man lär sig leva med det.

Redan förra våren började vi se efter en gravsten för Charlotte. Vi stannade på flera kyrkogårdar, men vi har inte det klart än. Som läget är nu blir det troligen inte någon sten förrän nästa år. Vi har hittat ett hjärta som kanske passar. Eftersom det på gravplatsen redan finns en sten, så blir det svårare att hitta något som passar in. Charlotte du skall ha en jättefin sten.
DU var jättefin och vi alla saknar dig så.
Minnet är som stjärnor, det är inte alltid man kan se dem, men man vet de är där.
Du har gjort så starkt spår i mångas liv.
Mamma

Kommentarer
Postat av: Nera

Det är så sant det du skriver, att tiden läker inte alla sår. Att sorgen efter ett förlorat barn aldrig går över. Att man i stället får lära sig att leva med sorgen........
Stor kram från en medsyster

2013-08-04 @ 04:44:53
Postat av: Elisabet Roslund

Varm Varm Kram till dig från mig...........

2013-08-04 @ 15:35:59
Postat av: Eva

Det är sant.
Det händer mycket i livet som inte verkar så bra just då men i backspegeln så inser man att det fanns en mening. Men att förlora sitt barn kan aldrig få en mening, om det så går hundra år.
Kram

2013-08-07 @ 15:09:27
URL: http://catchingup.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Tack för dina rader "inne hos mig". Att förlora ett barn är det värsta tänkbara. Jag beklagar så innerligt sorgen! Jag förstår hur du menar, tiden läker ingenting, men man lär sig bära sorgen, lär sig hantera den.

Kram, Linda

2013-08-21 @ 11:29:55
URL: http://cachetsblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0