2013

 
Nu vart 2012 slut och ett nytt år ligger framför oss. 2012 har utan tvekan varit det värsta året i mitt liv och aldrig har ett år gått så fort. Sorgen har tagit så stor plats i våra liv och vi har levt i en tjock dimma.
Jag vill inte säga att dimman har lättat utan den är lika tjock ännu.
Nu i juletider har det kännts extra tungt med alla högtider vi fick fira utan Charlotte. Vi har försökt njuta så gott det går och absolut har det varit mysiga julfiranden med släkt & vänner men det är det där lilla extra som fattas , Charlotte.
 
Någonstans inom mig känner jag att nu när det blev jul och kallt och snön föll så spolades tiden tillbaka till för ett år sedan. Jag kunde känna och bli påminnd av var vi stog för exaxt ett år sedan. När vi åkte ifrån sjukhuset sista gången , hur kallt det var. När vi firade våran sista nyår tillsammans med Charlotte på sjukhuset. All den där sista tiden förra vintern blev så stark när det nu blev vinter igen.
 
Vi har klarat detta året. Vi var ju tvugna. Många , många gången har jag velat lägga mig ner och sova i flera år men man har varit tvungen att stå upp , att kämpa , att försöka ..... för Charlottes skull. Jag vet att hon hade velat det och det driver oss framåt. Mest synd är det om Charlotte som inte fick uppleva detta året eller åren framför oss. Så orättvist livet är!
 
Man har stött på många människor genom året som gått och allt stöd och kärlek man fått är man så tacksam för. Det ger en styrka.
 
Det sägs ju att tiden läker alla sår och att man lär sig att leva med sorgen. Detta såret som vi har kommer ta lång tid att läka. Vi har heller inte lärt oss leva med sorgen , vi har mer varit tvungen att leva med den. Det är också en sak som kommer att ta lång tid för oss att lära. Vi tar en dag i taget ännu och bara för att det nu har gått ett år så känns det inte lättare , tvärtom. Varje dag är en kamp.
Vi vet att du finns med oss Charlotte och leder oss , vi älskar dig så!
 

Vi hoppas alla får ett fint år med mycket kärlek!
 
God fortsättning önskar Familjen Håkansson <3
 
P.s  Nedan finner ni fler bilder ifrån graven , mamma råkade filma när hon skulle fotografera så hon fick ta om bilderna ;)  D.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0