2/4 - kontroll av MIBG-upptaget på Isotopavdelningen

Ja då lurade Charlotte mig i går kväll. Hon blev själv först lurad av en kompis med detta skämt.  Hon sa att min V70 Volvo  var efterlyst på polisradion.  Inte alls konstigt i så fall tänkte jag, då Charlotte  hade kört med den på lördagskvällen. Jag gick på det, tänkte. - Jaha - som omväxling till krockskador på bilarna, hennes och min, så var det efterlysning som gällde. Beredd på allt.  Men så var det bara ett 1:a april skämt.Charlotte skrattade gott.
I dag har Charlotte och en kompis varit i Lund. På isotopavdelningen skulle man kolla upptaget av MIBG i kroppen. Hon skulle också få besked på hur ofta hon skulle göra blodkontroller. Nu om någon vecka riskeras blodet /benmärgen bli påverkat.
Sedan var det tjat hela dagen i går. Hon skulle på fredag köra till motormässan i Jönköping, med bilen fylld av kompisar. Hon var den enda som har körkort.  Jag erbjöd mig köra bilen med alla i på lördagen, men jag dög inte. Inte brorsan.
Jag sa nej, nej, nej..Då läkaren sagt lugn och ro i tre veckor... Hon tar dubbel blodtryckmedicin och skall kontrollera blodtrycket varje dag.  Hon sa hon skulle till Jönköping.. Hon körde med sin egen bil då. Nu får läkaren i dag avgöra  om hon är lämplig förare. . Hon skulle fråga honom. Sur redan att tandsmycket fick åka ut i lördags och tre veckor. Det var väl inget att köra till Jönköping i värsta  påsktrafiken ca 50- 55  mil t o retur......de kunde ju svänga in om till en kompis också på vägen hem.
Hårt prövad mamma.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0