27/7 - bredbandsavbrott och åska...

Så är vi hemma från Stockholm.  Härligt få  försöka glömma allt med cancer och bara vara turist några dagar, nästan glömma..
men tankarna gick till Charlotte då och då. Men ändå en resa utan cancer inblandad...
Verkligheten slår över oss när vi kommer hem.

Charlotte jobbar och allt är o k, utom att hon i tisdags skulle röntgas och blodprover tagas i Lund. Så börjar det om igen. Vi passade på att ta fastande blodprov i Lund och hämtade saltsyra till hennes prover.. Sedan var det röntgen. Första efter behandlingen  våren 2007. Hur är läget???

Får jaga läkaren på måndag. Charlotte har ingen läkartid förrän i slutet av augusti. Så länge kan vi inte vänta. Har inget hopp om denna behandling. Alla behandlingar har ju varit utan verkan ?? Varför skulle denna ge något ???Usch så negativ, men garvad efter 7 år... Ingen ide hoppas..eller..

En massa strul under tisdagen,  men de på vuxenonkologen så rara. Fixade allt.
 
Charlotte behöver bara samla urin i vecka 32 senast. Hon hade inte tid!!! Vilken 19-åring har tid att vara nära ett kylskåp 24 timmar. Gudskelov så kunde 3 prover tagas ur ett. Vi trodde det behövdes flera prover...

Charlotte har fullt upp med  sin älskade kille och 85 % arbete  som undersköterska. Vilken 19 åring måste hålla på så.. Ta en massa alternativa och blodtryckmed och sedan röntgen och prover...
Var i onsdags i Växjö och hämtade filmer, foton från flickorna som samlat in pengar till Barncancerfonden och gjort en film. Hade med mig en kompis så jag slapp åka själv. Filmerna var från charlottes sjukdomstid och foton så jag är jätterädd om dem. 
 Turistade runt Växjö, då flickan arbetade tills 17.30  Letade efter en grav till  en medpatient till Charlotte.

Var på Hovmantorps kyrkogård, men den fanns inte eller!! Frågade en  kvinnlig kyrkogårdsarbetar som var ny.  Hon hade tidigare arbetat på nerlagda  glasbruket...Hon berättade om en  annan grav med alltid färska blommor. Kvinnan mördats av sin fästman för 100 år sedan och en bok skrivits.  Måste leta upp boken..
Så vacker kyrka och så fint där...  Var det meningen jag skulle slippa. Kanske skall jag inte se dessa barngravar eller???

Tänkte hela tiden på min kompis i Småland, som just nu har ont och cancern växer. Känner jag kan inte vara social. Måste överleva och sluta tänka på dessa, vars cancer växer..Köpte ett kort i en kyrka. Sände det i går..Mina tankar till dig, Els...Var finns någon rättvisa??? Varför skulle du drabbas, du som är yngst i syjuntan - snackejuntan får jag väl säga.... Vi som kännt dig sedan slutet av 70-talet då du gifte dig med en svensk...
Kramar till dig.
Mamma
I dag har Charlotte fått sin första lön. Mer än 8000. Hon shoppar just nu med syrran. Hon lycklig. Hon arbetade halva juni, men tack vare midsommar blev lönen bra...
Måste logga ut då åskan närmar sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0