Inläggning avd 88 onkologiska kliniken i Lund.

Ja då var vi i Lund igen för inläggning. Jag hade packat allt i går, men Charlotte hade fullt upp med viktigare saker i går kväll. Men hon sov ovanligt tidigt. Nu har vi träffat läkare och får veta att det blir avd 88 vi skall läggas in på. Troligen kommer hon hem på lördag ,  om inget händer. Blodtrycket skall kollas en gång i timmen dygnet runt. Och jag som hör när Charlotte sätter nyckeln i låset hemma. Men man får slumra lite. Personalen är tacksam att det finns någon där, då de inte vill gå nära henne om det inte är nödvändigt. Jag får väl vara passupp, då hon inte får lämna rummet. Gå till kiosken, biblioteket etc, där Charlotte brukar vara en god kund med godis och tidningar. Behandlingen sker med radioaktiv  MIBG-dropp i morgon klockan 11.00 och skall rinna in under en timme i hennes nål i armen.Den sprider sig i hela kroppen genom blodet.  Förra gången kom den laddad på morgonen med flyg från Holland. Enligt doktorn har de ca 6 behandlingar om året i Lund. Den kostar en förmögenhet. Men det är hon värd.Sedan är det bara att dricka så mycket hon orkar för att överflödig radioaktivitet skall komma ur kroppen. Tanken är att det radioaktiva ämnet skall bindas runt tumören och metastaserna och på så sätt förstöra dem. Denna gången skall hon få något på 7000, förra gången var det runt 2000 något... Det beror på vikt och längd. Risken men behandlingen är att vita blodkroppar förstörs och trombocyter. Det senare kan man få via blodtranf, men ej vita. De vita är viktiga för infektioner. Charlotte var väl inte riktigt glad i dag, det är ju så mycket hon missar. Värre nu än när hon var 12-13 år. Nu är hon ju mitt i ungdomen!!! Några flickkompisar kommer i kväll. I kväll kommer syskonen också. Vi får se om Niklas klarar koppla in datorn. Personalen lika datakunniga som jag förstod jag *Ler*. Därför så enkel blogg för jag har haft tre barn som tidigare suttit vid datorn. Nu har jag den ensam hemma. Men får lära mig. Niklas tror inte jag kan lära mig skriva blogg, det tog flera år lära mig maila!!
Kramar Charlotte o Mamma

Kommentarer
Postat av: Åsa i Malmö

Hej! Vi känner inte varandra, men jag ville bara berätta att jag har börjat att titta in här lite på er hemsida. Önskar er lycka till med alla behandlingar.
Kramar och tankar till er.

2007-03-20 @ 08:08:59
Postat av: Öllsjö släkten

Hej Charlotte!
Om tidschemat håller bör du fått din behandling nu.Hoppas allt går bra vi tänker på dig och din familj. Om inte tidigare, så ses vi till påsk.Fin bild på dig och Moa.
Kram från hela släkten

2007-03-20 @ 12:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0