Läget 21/2 Nytt arbete för Charlotte.

Oj så dålig jag varit på att skriva, men tycker att all denna ovisshet om vad som händer i Charlottes kropp är fasansfull för alla i familjen. Allt kretsar kring denna sjukdom och vi gör ändå allt för att glömma en stund. Men man går hemma som i ett vakum och väntar och väntar.
Vi fick en underbar vecka på Teneriffa, men när man ser alla flickor i Charlottes ålder så kan man inte koppla bort det.
 
Därefter fick jag en riktig rejäl förkylning, men fick vara frisk därnere. Både på vägen ner och hem i flygplanet hörde man hostande svenskar överallt.

Men Charlotte fick ett glädjebesked angående jobb. Hon får ett halvtidsarbete på skolan hon praktiserat. Detta tack vare bl a  fantastisk arbetsförmedlingoch en  snäll kommuns hjälp. Kramar till dessa som gjort det möjligt. Charlotte börjar sitt nya arbete 1 april. Hon blev så jätteglad när de ringde.  Hon skall på möte och information i mitten av mars. Fram till dess är hon vikarie på det privata vårdhemmet då och då.
 Nu väntar hon på någon form av röntgen i vår. Men så hade hon en dag ont i rygg, en annan dag vid lungorna och nu i går ont i magen. I dag var hon trött. Varje liten förändring i hennes kropp gör mig helt sjuk av oro.

I morgon skall vi åka och se på en bil. Hon vill igen köpa en bil. Nu delar hon med systern. Det skall bli en Volvo denna gång, för nu hade hon vuxit upp!

Sedan letar hon lägenhet i systerns område. F n finns ingen ledig, utom på 3:e våning. Jag vill att hon skall hitta på 1:a eller 2:a våning. Hon får symtom när hon rusar i trappor. Detta skall hon inte göra tycker doktorn. Hon blir då yr, då tumören avger ämnen i hennes kropp. Hon får inte träna för hårt på gym heller. Nu är hon på Friskis och Svettis mest. Tycker det är så trist hon skall inte få vara glad, ung och bekymmerslös som andra unga.

Hon glömmer hela tiden ringa in sitt blodtryck till Onkologen. Jag påminner henne, men jag förstår hon vill inte tänka på det. Nu får vi hoppas att hennes duktige läkare MG hittar något nytt på sina konferenser utomlands i vår.

Fram till dess får vi försöka göra det bästa. Storasyster har hittat på att vi skall göra en kul resa två dagar i mars. Redan bokat och klar. De vill ha mig med också.
Nu i kväll är Charlotte på bio med sin pojkvän. Hennes snälla praktikplats sände presentkort för någon vecka sedan som en uppmuntran till henne. Hon blev jätteglad för det.
Nu får jag lyssna på Melodifestivalen, men tycker de låter lika alla låtarna!! Det blir nog inte så mycket med det.
Mamma

Kommentarer
Postat av: Danijela

Hej till Er

Jag vet precis hur känner du dig när Charlotte har ont någonstans. Jag har samma känslor med min dotter hela tiden och ibland är det så jobbigt att leva så och tänka hela tiden på cancer.

Nästan tre månader det är någon som är sjuk hos oss hemma och man är inte oroligt så länge bli det inte Magdalenas tur. Så fort hon bli ledsen och blek enda ställe som jag tänker på är akuten och blodprov. Man längtar så mycket att få leva utan denna oro hela tiden, jag längtar så mycket efter denna tiden när dem få feber och man är lugn och ta fram alvedon och allt är bra.

Usch nej det är inte lätt att ha barn som drabbades av cancer.

Hoppas med hela mitt hjärta att Charlotte mår bra och önskar henne allt bäst i livet och på jobbet.

Kram till Er från Danijela

2009-02-23 @ 06:47:38
URL: http://danijelamagdalena.blogg.se/
Postat av: Elisabet Roslund

Hej på er, mamma Gunvor och Charlotte!

Jag vill bara säga att jag tänker på er.......Önskar er allt gott!

Kram/Elisabet

2009-02-24 @ 20:27:55
Postat av: Carina Jönsson

Vill bara skriva att jag tänker på er!

Önskar er en trevlig helg och sänder er som vanligt många styrkekramar och varma tankar

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2009-02-28 @ 10:27:55
Postat av: Karro

Sänder en stor kram!

2009-03-12 @ 18:15:48
URL: http://tidigmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0