3/3 Väntan

Det var en rolig grej att Charlotte vann och "hela Hörby" såg det. Vi sa alla i familjen, att det var roligt att det var Charlotte som vann, för just hon behövde något oväntat. Vi har alla lotter och jag har två. Barncancerfonden har ju fått så många pengar under årens lopp tack vare detta lotteri. Mannen som vann bilen var född två hus härifrån. Charlottes barn på fritidshemmet undrade, om hon bodde på ett pensionärshem!!! Det gav ju detta intryck. Där finns mycket ungdomar på gatan, som är ganska stor, men tydligen bara en till yngre som vann. Alla de andra ungdomarna hade tydligen inga lotter. Men allt överskuggande är ju all oro nu inför läkarbesöket på måndag. För lite mer än, en vecka sedan fick C urinvägsinfektion och fick kontakta sjukhuset. Hon har dock kunnat jobba. Nu vet vi inget om någonting - fritt fall - nämnde en bloggmamma känslan. Berg- och dalbana brukar andra skriva, denna känsla. Skall det nu röntgas och skall det bli ytterligare strålbehandling. Vad händer i hennes kropp? Det som hände i hennes kropp innan jul, var ju väldigt glädjande, men också väldigt oroligt. Hennes Österrikeresa med kompis och syster i vår fick ju avbokas, då dr ej gav tillstånd. Syster och kompis avbokade också, då de inte tyckte det var roligt att åka utan C.. Nu är det lite ljusare och vi hoppas få åka till ljusare plats någon gång. Alla, även de utan cancerspöke, i familjen, nämner att detta mörker och kyla tynger. Jag har själv försökt att gympa lite extra, då min gympakompis också tyckte att detta hjälper. Saknar att inte kunna cykla, då min värk blir helt hopplös i kyla. Nu kvittrar fåglarna tack till fågelmaten och jag skall ge mig i väg. I dag inga hantverkare här, men i morgon... Mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0