12/4

Då är jag just hemkommen i kväll efter att åkt in till Stina i morse. Hon vill gärna att jag sitter där. Det är lite personal och alla vårdplatserna, jag tror de är 16 består av opererade patienter.Hon behöver hjälp med olika saker som skall göras och sägas till personalen.
Stina mår lite bättre men hennes tunga har svullnat så det är jobbigt. Hon är fortfarande mycket medtagen men gick några promenader i korridoren. Ett av dränagen har de tagit, men hon är mycket svullen ändå. Hon får sondmat och kan bara svälja "pyttelite". som hon sa. Det är ett stort framsteg för det var inget igår. Hon kommer inte att få tugga på sex veckor så det blir flytande till dess. Så fort Ketiganen (morfinen) slutar verka får hon be om ny spruta.(Jag jaga en sjuksköterska) Nu kan hon läsa på mobilen men hon orkar inte skriva mycket svar. Skriv gärna men förvänta er inget svar för Ketiganen gör hon sover då och då.
Hela dagen längtade vi efter Fredrik och Maya. Maya for runt, pratade och var lite avvaktande i början för allt runt Stina. Men sen vågade hon sitta upp i knäet och kramas, men hon tycker nog att hon fått en "annorlunda" mamma, eftersom hennes röst är svag och hes. samt att hon har konstiga vita kläder. Hon kom i håg att hon hade leksaker där och lekte med dem. medan jag gick ut i matsalen. Hon åt sedan banan och Festis. När hon skulle gå kramade hon mamma och mormor fick också en kram.
Det är fortfarande för tidigt med några besök. Ibland skriver Stina till mig på mobilen när hon inte orkar prata.
I morgon skall hon på röntgen på Käkkirurgen. De skall göra koll.
Jag åker in tidigt. Det blir att sitta i den obekväma fåtöljen vid hennes säng. Kunde de inte köp in lite bättre!
Nu skriver Stina på mobilen att hon skall sova och det måste jag också strax göra. Jag orkar inte ringa några just nu ...
Mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0