Nytt År igen...

Då är det nytt år igen. Kommer så väl ihåg din sista nyårsafton på Hospice, Lund. Vi hade beställt mat från Patienthotellet och normalt fick man inte hämta, men de gjorde ett undantag för att en i personalen kände mig från tiden jag arbetat i Hörby. Vi fick jättefin festmat och såsen hade runnit ut.....

Så fin kväll och så hemsk. Vid nyår gick vi alla ut på balkongen ovan dit rum och såg på fyrverkerierna över Lund. Vi såg en ensam rislampa och detsamma gjorde jag i Malmö denna nyår.

2015 - ett nytt år börjar och du fortsätter fattas oss. Tiden sen vi sågs är både en evighet och ett ögonblick sedan. Vi lever i en annan tideräkning nu. Tänk, när vi alla var tillsammans. Så lite vi visste då.............om hur det skulle kännas utan dig.
Jag vet att du finns nära och vakar över oss, precis som du sa till oss sista kvällen.
Du är för alltid i mina tankar och för evigt i mitt hjärta.
Jag såg en dikt och tyckte den var tänkvärd.

Varje ljus kastar en skugga,
somliga väljer att stå i ljuset
andra i skuggan.
Var alltid medveten om
att du själv väljer var du står
och låt inte skuggan obemärkt
smyga sig över dig.

Av Katherine Kerr

Mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0