Hejdå sond!

 
Så var sonden dragen :) 
Skönt! Den har varit till stor hjälp och utan den i början hade den inte funkat.
 
Jag kände i veckan som gick att det gick lite bättre att äta. Jag hostade inte lika mycket och det kändes lite lättare att svälja. Jag kunde äta mina 3 mål mat och det gick bättre att svälja näringsdryckerna.
 
Jag kände att det var dax så i Lördags drog vi den. Nu känner jag dessutom att det går
ännu bättre att svälja och dricka utan den och fastän den varit bra så har den irriterat mig i halsen. Man har märkt av den och den har retat lite och jag har fått harkla till oftare. Nu känns det fritt! 
 
Man an känner sig ju piggare utan en slang som sitter på kinden. För mig är det ju ett stort framsteg att jag kan tillgodose mig näringsbehovet själv nu helt!
 
Sista tiden tog jag ju bara ett extra sondmatsmål på kvällen för att garantera näring. Men ifall jag fick en näringsdryck som var svår så gick det ju bara att spruta in den ;) 
 
 
Helgen har annars bestått av kalas och vila. 
Fredrik har blivit förkyld så det har blivit lungt.
 
Ha en fin måndag! Stina 

Kommentarer
Postat av: carina

Hej Stina!
Roligt att läsa att det går framåt för dig, och att du nu äter utan sond. Hoppas du snart får provsvar för det måste va frustrerande att vänta så länge. Krya på dig Kram

2015-05-11 @ 21:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0