Valborg och helg!

Hej på er! 
 
I torsdags var der Valborg och det firades ute hos Niklas och Elin i Ingemanstorp. 
De hade ordnat med ett bål på fäladen utanför mammas hus.  Efter bålet så blev det fika i deras hus.
Där var även Mamma , Elins mamma ,  Elins syster med hennes barn och Elins faster och hennes barnbarn. Det var fullt ös på alla barnen från start tills det var dax att åka hem vid 11.
 
Jag har alltid tyckt om Valborg. Det är så mysigt att elda och grilla korv och njuta av naturen. Vädret var ju helt perfekt med! 
 
När var små så eldade vi alltid med grannarna. Det är fina minnen :) 
 
Läget annars är rätt bra. Jag kämpar på och tycker att det går lite lättare att äta. 
Trött är jag fortfarande och smärtan håller sig rätt bra i schack med morfinplåstret. Ibland får det dock bli lite extra.
 
Såret ser bra ut och alla stygnen är nu tagna. Jag skall snart börja ha det tejpat för att det skall bli ett "finare" ärr sen. Tips från sjuksköterskan i Lund. Jag måste även ha det tejpat när jag är i solen upp till ett år framåt. 
 
Sköterskan tyckte att infektionen hade lagt sig och det såg bra ut. Odlingsprovet på varet hade ej skickats utan försvunnit någonstans.
Tur att infektionen drog sig tillbaka och att jag fick penicillin redan innan. 
 
Denna veckan skall jag sträva efter att dra sonden. Målet är ju att få i mig näringsdryckerna och alla måltiderna innan den kan dras.
Jag har fått nya smaker på dryckerna och även puddingar så jag hoppas de är lättare att få i sig. 
Vissa smaker har varit för starka för halsen och de mjölkiga har varit svåra och jag har blivit hostig av vissa. 
 
Fortsatt trevlig helg på er alla! Kram från stina
 
p.s nedan finner ni bilder från Valborg d.s
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0