15/4



Här är två kort från sjukhusrummet på avd 87, vuxenonkolgoen i Lund. Korten togs i mars 2007 innan behandlingen påbörjades. På bilderna är hennes syskon Niklas född 1983 och Stina 1985. De kämpar och stöttar Charlotte mycket..Stålskärmarna skyddade personalen och andra. Skärmen vid fönstret flyttades också till sängen. Läkaren som gav behandlingen sa att det finns särskilda regler för MIBG-strålning. Han  läkaren Michael Garkavij, var inte särskilt rädd för strålningen. Han var med under den timmen behandlingen gavs i hennes blod. Vad jag minns så var behandlingen fäst på glukos när det gick ut i blodet eller något liknande.

Nu sover Charlotte. Hon väcktes  i morse. I dag måste hon samla all urin, som blandas med saltsyra. Den samlas 24 timmar. Så hon är fånge hemma. Proverna måste förvaras i saltsyra och svalt hela tiden. Barnkliniken nöjde sig med 12 timmar. Men MG, läkaren säger 24 timmar är bättre. Den lämnas i väg i morgon bitti av mig på vårdcentralen. Man mäter MIBG-strålningens påverkan. Det som mäts heter - tU-Katekolaminer, metoxy. Denna är vad jag förstår ett mycket viktigt prov för att se påverkan på tumören. Men som vanligt, inget får vi veta om detta förrän på  läkarbesök i maj 2007.
Jag tycker Charlotte är ovanligt blek och trött. Vi skall åka en runda med bil och mormor. Jag skall fotografera. Äntligen har Niklas lärt mig lägga in digitala kort. Han har inte stora förhoppningar jag skall klara det, men jag skall visa han har fel!!!
Vet ej varför det blivit så små bokstäver. nNklas säger de blir stora vid publiceringen på loggen, men det tror jag inte.
Vi får försöka igen väcka henne.
Mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0