24/4-ny dag i denna onormala värld...

I går hade jag lite grön terapi. Grävde en liten stund runt några buskar. Ogräset bara tog över vissa rabatter förra sommaren, då det blev så mycket med sjukdomen hos C, från maj  2006 och framåt.  Tänkte om jag gräver runt en buske varje dag - så har jag fint till studenten.Jag kan ju egentligen göra som alla nyinflyttade här ute - strunta i trädgården, men är ju född i en familj där trädgården är fin....
Körde till centralorten . Stannade i lilla blomsteraffären och köpte fina blommor till trappa och att hänga. Mer än jag brukar. Vanligtvis är det bara till gravarna på kyrkogården, fyra, jag köper. Tänkte vi behövde lite glädje även hemma. Så fina och dyra violer m m.
I går var det kiv i skatboet i busken i trädgården. Två av våra kattungar hade bosatt sig där en stund.. Tre skator protesterade och klagade högljut. Samt anföll...Alla har sina problem. Skatorna har byggt i busken just vid trappan, för att kunna hugga in på kattmat och matrester...
Samma kiv var det i kommunfullmäktige. Samma gubbar och samma prat. Har hört vissa i 30 år. Men ingen annan lyssnar väl på dem. .....Skrev  en liten lapp till en av kvinnorna bredvid mig. "Varför är det ingen kvinna framme i talarstolen, nej de har väl vet at vara tysta". Hon skrev tillbaka "Så var det redan i gamla testamentet i bibeln"". vi skrattade. Behövs . Annars är vi tysta och snälla. Sitter still i vår kommun. Läser inte böcker etc som i vissa kommuner..  Man måste välja sina "fajter och slappa andra. just nu ligger jag lågt inom politiken. Glömmer en stund, men har ju annat...
C kom hem i natt 22.30. skulle varit hemma och läst på prov. Väckte henne kl 5.00. Hon tar väldig tid att göra sig i ordning, p g atvångstankar. Sedan skall hon varra vacker. Bevakar sin söte pojkvän hela tiden......
Får ta nya tag i dag.Har varit inne på "Diskussionsforum" på Barncancerfonden och delat förtvivlan. Samma i alla dessa familjer.. Ser ut i trädgården. Kattungarna sitter i busken och skatorna förtvivlade.  Fattar inte att skatorna inte flyttar boet. Katternas mor och morfar gjorde ju samma. Men skatorna ger sig inte, ungefär som vissa politiker i min kommun.....
Mamma
Mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0