26/4 - ny dag..

Var i går i Kristianstad  på sjukhuset och lärde mig mycket. Samt försökte berätt a lite för mina kompisar där , om verkliga livet inom sjukvården. De tror ju säkert aldrig de skall drabbas och deras barn....
Det var bara gruppmöte. Har åkt i  dag med vår s k närtrafik, som inte fungerar. Det är kollektivtrafiken i byarna på landet. Det blir så när storbolag tar över, tyvärr. Allt har fungerat så bra när det lokala taxibolaget kört där. Var tvungen nu skriva ett långt brev till kommunalrådet om det. Det kan ju vara en viktig sjukresa , för min flicka nästa gång, som inte fungerar. Samt för de andra innevånarna. Vissa tror säkert jag gillar skriva, men jag blir så arg när entreprenörer inte sköter vad de tagit sig på.....  Men det blir alltid som här stavfel. Normalt var jag väldigt noggrann i mitt jobb. Ser inte stavfelen när jag läser igenom, men det beror säkert på överbelastad hjärna f n...
Var i går kväll på barnkliniken  i Lund. Sänder en hälsning till er föräldrar som jag träffade. Så bra ni ändå mår,  fast ni var ganska nyanlända , de jag pratade med.  Det fanns som vanligt någon mycket sjuk som var väldig dålig. Så är det ju alltid där. Vet ju hur ni känner er. Världen och livet stannar ju när man får ett sådant chockbesked.  Men den fantastiska omvårdnadspersonalen på avdelningen  gör ju ett så bra jobb. Pratade med en , ur nattpersonalen, (Jessika ??? - saknar ju helt minne numera),  som jag inte träffat på många år. Hon mindes så väl natten då C var så dålig , i sin på vanlig svenska blodförgiftning. Samt att de i personalen tyckt det var så kul när C i dec-jan, 2000-20001,  drog ur sonden ur näsan för att åka på disko. C gjorde det flera fredagskvällar. Sedan fick vi åka 12 mil t or för att nästa dag sätta in den. Det var o k en personalen. Men jag begrep ju redan då ,  varför ni tyckte det var o k.  Så bra jag fick träffa den,  som arbetade den natten. Hon berättde lite från den natten , händelser som jag inte mindes. Personalen varit övertygad att C skulle död den natten. Hon sa nej, vi såg du kunde inte ta in mer.... Det var säker bl a C:s goda kondition , från bla fotbollsträningen under många år som räddade henne m m tror jag .Skyddsänglar? Så bra för att kunna bearbeta händelsen. Hon frågade lite om C. . Hon var en av dem jag minns var underbar. Hur orkar ni.? En av de andra f d. nattarna som jag träffade i går sa. " Det ger oss så mycket att arbeta bland dessa barn". Samma sa de på vuxenonkologen, när jag frågade,  hur de orkade att arbeta på en sådan avdelning.
I går gjorde C slut med pojkvännen.  Skall strax träffa henne. Vi skall till vårdcentralen. Hon vill gärna jag är med, hon blir osäker på alla remisser.  Det beror på hennes t vångstankar ...Oro är en av symtomen , om man läser om hennes sjukdom. Fick av en av föräldrar veta att det är svårt att hitta C:s sjukdom här. Har ju dålig datakompetens.Skall kolla upp det.

Kattungen bor i skatboet hemma hos oss även denna morgon. .Skatorna bygger nytt,  som i Köpenhamn. Hej måste i väg till C som sover i systerns lägenhet. Jag är i broderns lägenhet just nu...

Mamma

Kommentarer
Postat av: Lina

Man formar väl livet litegrann efter hur man själv vill, händelser kan man inte göra något åt, finns inget man skulle kunna göra annorlunda, jag vet att om jag fick chansen att leva om mitt liv skulle det sett likadant ut. Men man kan välja till viss del hur man mår. Jag är född 88 så hon är ett år äldre.. jobbigt att få diagnosen så tidigt ändå :/ mormor dog i cancer, även farmor. Jag hoppas intervjun går bra på fredag :) Jag ska klippa mig då.. Man kämpar otroligt mkt för det man vill :) Jag har inget arbete eller riktig inkomst men hästarna är det som pushar mig att fortsätta, jag äger en nu sliter för att ha råd med henne men jag vet hur tomt det är utan. Så länge man gör det man verkligen vill oavsett motgångar så fortsätter man kämpa kommer man lyckas till slut :) jag vet inte vad jag skriver just nu, är fortfarande lite snurrig sen jag åkte av hästen igår :/

2007-04-26 @ 18:21:05
URL: http://gurramorra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0