27/4 -Anställningsintervju......

Hade svårt vid 9-tiden komma in på bloggen. Det finns 195 523 som bloggar bara här. 1024 nya senaste 24 timmarna...
Har varit vaken sedan gryningen då fåglarna väcker mig. Sotaren varit här.
I går letade jag upp artikeln från pappan som skrivit i DN. De flesta biblioteken sparar ju tidningarna några dagar. Artikeln var svår att hitta. På läsarsidorna.Men kan skriva under på allt han skriver. Här finns ingen vägg att gå in i...Känner igen kommentarer om att man klarar situationen etc som han skriver. Ja har man något val?? Jag på sjukhus - barnen i familjehem.  Så jag  får ju till varje pris orka. 
Gretas pappa uppmanar alla ta en extra dag med era barn. Glöm inte bort era barn. Deras barndom kommer aldrig igen.........
Jag vill bara säga att jag känner igen så mycket från deras blogg. Sedan mår jag inte ett dugg bättre av att skrivit här. Snarare sämre. Stressar ju lite, men gör det av två anledningar. Informera om C:s tillstånd och sprida information. Kanske någon tänker lite extra över att själv vara frisk och ha friska barn. Samt att i framtiden i stället för en massa presenter odyl, ber att pengarna sätts in på Barncancerföreningens södras konto eller till Barncancerfonden.
Charlotte var hemma 8.30. For in och ut igen. Var inte många minuter jag såg henne. Kläder och pengar ..Hon hade varit kl 8.00 kallad till anställningsintervju för sommararbeta inom vården. Herregud som hon strålade. Missade ta ett foto, men hoppas systern tar ett på mobilen. Det var ju jag som hjälpt henne fylla i som timmvikarie.  Jag hade gett henne en del tips eftersom jag har så lång erfarenhet av allt om att anställa personal odyl. Ville inte röra sina pengar på sitt konto. Herregud har aldrig hört de tankarna för om framtiden..Hon som tagit ut varenda krona  snabbt. Hon fick för mycket pengar,med sig ,  men jag blev så glad. Tänk hennes första kontakt med arbetslivet. Vet ju hur mycket det betyder. Hon hade fått berätta lite om sig själv till chefen för området. Det var kallade 8-10 ungdomar. Hon hade berättat lite, bl a att hon var en GLAD flicka, när hon blev intervjuad.Charlotte går omvårddnadsprogrammet, dessutom. Färddig i höst hoppas vi. Om hon bara hinner göra sina skolarbete. Hon har ju så mycket att göra med att leva livet!!
Blev själv lite extra glad.
Katten i skatboet och skatorna utanför. Hörde på Tv i dag att djurens värld lik vår...Fåglarna sjunger extra fint och blommorna är extra vackra i dag..Får sluta nu.
Mamma
 

Kommentarer
Postat av: Anna

skickar fredagsnattskramar!

2007-04-28 @ 00:09:57
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Danijela

Lycka till Charllote !

2007-04-28 @ 00:15:14
URL: http://danijelamagdalena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0