28/4 - filmvisning i Växjö...

Charlotte mår bra. Pratade med henne 6.15. Hon sov hos syrran som vanligt. Hon jagar ju ny pojke...Hon kommer aldrig bo på landet.
Hjärnan fungerar ej, vissa märker det irl. Har flera gånger skrivit fel adress hit...Ursäkta kommunalrådet, det var inget vackert brev. Men sinnet rinner över, när sådant som skall inte fungerar.
Det är så många måsten. Var i går em , tillsammans med sommargrannarna och vattnade och satte blommor på 4 gravar. Vi sa "Vi skall ta hand om både de levande och döda". Men kände oss nöjda efteråt.
 Jag tog vara på dagen och solade t o m . Gör det ju aldrig. Läste samtidigt nya nr av "Föräldrakraft". Där står så mycket nyttigt, för oss föräldrar , även till sjuka barn. Inte ens "Habiliteringen" i Lund hade den tidningen, men skulle få tag i den. på min rek. Jag sa den måste ligga i era väntrum.Samma problem om man har sjuka eller funktionshindrade barn. Jag som alla andra föräldrar  har haft samma helvete med vissa myndigheter...
Nu en helt sanslös sak. Vi är inbjudna till filmvisning i Växjö ,som två duktiga flickor gjort på en gymnasieskola. Skall i morgon skriva vad ni heter. Sara och Linda, men hjärnan tar ej in era efternamn.Ni som gjort en film om Charlotte i specialarbete på gymnasiet. En går på mediaprogram och den andra på samhällsprogram,  tror jag...Ni har fått upp massa foton och filmer. Vi träffades i Lund. Det blev tyvärr jag ,som intervjuades , mer än Charlotte. Hon ville jag skulle berätta. Jag som inte var stylad!!!
Så duktiga ni är , som redan haft stor insamling i Växjö för barncancerfonden, eller var det barncancerföreninge. Trodde först det kolliderade med Barncancerdagarna i Uppsala. Så klart vi kommer. Tack för inbjudan. Hoppas vi kan hela familjen....
Kattungen bor fortfarande i skatboet. Hur skall detta sluta??
Mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0